هر سه قوه برای تحقق گفتمان سال بسیج شوند

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» بیان کرد: در طول سال های گذشته مقام معظم رهبری بر اساس تدابیری که در حوزه حکمرانی داشتند، هر سال را با یک عنوانی نامگذاری کردند که ضرورت ها ایجاب می کرد تا آن موضوع خاص در اولویت مسئولان، کارگزاران و همه قوا قرار گرفته و برای تحقق آن همه تلاش خود را به کار گیرند، این امر در حقیقت نوعی گفتمان سازی برای جامعه است. اینکه این گفتمان عملیاتی شود وظیفه هر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه است.

باید هر سه قوه برای تحقق گفتمان سال بسیج شوند

وی در ادامه اظهار کرد: هر سه قوه برای تحقق این گفتمان باید بسیج شوند و در مسیر ترویج، فرهنگ سازی و عملیاتی کردن این گفتمان گام بردارند. حضرت آقا در ابتدای سال تاکید کردند که شعار سال نباید صرفا بر روی سربرگ کاغذها قرار گرفته و یا بعضا همایش ها و سمینارهای بی نتیجه درخصوص برگزار شود، باید محتوای لازم برای تحقق این گفتمان ایجاد شود نه اینکه صرفا پوسته و ظاهری برای آن بسازیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر در شرایط تحریم ها ما در حوزه فناوری و دانش فناوری به خلاقیت و نبوغ جوانان احتیاج داریم. باید اجازه دهیم جوانان ما ایده های خود را تجاری سازی کنند و فناوری و دانشی نوین در داخل کشور خلق کنند، این امر وابستگی ما را به دنیای بیرون قطع خواهد کرد. تاکنون فناوری هایی که در داخل کشور داشتیم بیشتر وارداتی از خارج بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد:با توجه به گفتمان اقتصاد دانش بنیان و حرکت به سمت تولید دانش‌بنیان بستر اشتغالزایی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی فراهم خواهد شدحمایت و فراهم کردن بستر حرکت شرکت های دانش بنیانی که محصولات دانش بنیان تولید می کنند بسیار حائز اهمیت است. امروز پارک های علم و فناوری وظیفه مهمی بر دوش دارند. از نظر بنده باید در این خصوص کارگروه هایی در سطح هر استان و شهرستان تشکیل شود و به سمت افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان و کیفی سازی محصول آنان حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: ما اگر به گفتمان اقتصاد دانش بنیان و تولید دانش بنیان توجه داشته باشیم یقینا بستر خوبی برای اشتغال زایی دانش آموختگان دانشگاهی ما نیز فراهم خواهد شد. تا به امروز اشتغالزایی ما بیشتر جنبه سخت افزاری داشته و نیازمند نیروی ساده کار بوده است، به دنبال آن نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی ما افزایش پیدا کرده است.

جوکار در پایان تاکید کرد: با حمایت از شرکت های دانش بنیان هم از تولید حمایت می شود و هم بستر اشتغالزایی برای جوانان ما ایجاد خواهد شد. یقینا کالا و خدماتی که از سوی این شرکت های دانش بنیان در اختیار مردم قرار گیرد می تواند احساس غرور ملی را در ما بیدار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا