وزیر نیرو با تامین منابع مالی انتقال آب به یزد موافقت کرد

محمدصالح جوکار، با اشاره به دیدارش با رضا اردکانیان گفت: در این دیدار ،از آب به عنوان مهمترین مشکل استان و تامین منابع پایدار آن بحث و بررسی شد و در  حال حاضر اجرای خط دوم آبرسانی به دلیل نبود منابع منابع مالی به کندی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در دیدار با وزیر نیرو تاکید شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی مقرر شد که  معاون آب و شرکت آب فاضلاب (آبفا) وزارت  نیرو موضوع تامین منابع مالی را انجام دهد که تاکنون توفیق چندانی در این مورد نداشته است.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم بیان کرد: در چارچوب تفاهم‌نامه‌ مبادله شده استانداری یزد با شرکت آب و فاضلاب وزارت نیرو و قرارگاه خاتم الانبیا(ص)  توافق شد که شرکت آبفا بر اساس یک مدل مالی، ساز و کار تامین منابع مالی این پروژه را مشخص کند و بر همین اساس سهم مالی استان هم شفاف شود.

جوکار اظهار کرد: در این نشست درخواست شد که با تشکیل کارگروهی به ریاست وزیر نیرو یا معاون آب و آبفا وزارت نیرو موضوع پیگیری شود و به سرانجام برسد و آقای اردکانیان با تایید ضرورت تامین منابع پایدار آب برای استان ، دستور لازم را در ارتباط با ساز و کارهای تامین منابع مالی در این مورد صادر کرد.

وی تصریح کرد: بر این اساس وزیر نیرو در دستور مکتوب خود به معاونانش  تاکید کرد که حداکثر تا پایان شهریور امسال با استفاده از مکانیسم  پیش خرید برق نیروگاه، کمک های لازم به تسریع در اجرای این پروژه انجام و نتیجه موضوع را اعلام کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس افزود: با کسب این مجوز از وزیر نیرو مراحل اجرایی پروژه انتقال آب به استان با سرعت هرچه بیشتری دنبال می‌شود.

به گفته جوکار ،ماه گذشته با توجه به ضرورت بررسی موضوع، پیگیری‌های لازم برای حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) انجام شد و با حضور « محمد»  در یزد این موضوع به صورت ویژه بررسی و نتایج بسیار خوبی هم حاصل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا