پیام تبریک دکتر جوکار به مناسبت روز ملی شوراها

بسمه تعالي

وَأَمرُهُم شورىٰ بَينَهُم
شوراهای شهر و روستا نماد زمامداری امور مردم توسط مردم و برای مردم است؛ نهادی که به برکت انقلاب اسلامی ایران تشکیل و اداره امور جاری زندگی مردم را به خود آنها سپرد.
بی شک تاسیس نهاد شوراها به عنوان مردمی‌ترین نهاد در انقلاب اسلامی ایران، مصداق واقعی آیه شریفه «وَالَّذينَ استَجابوا لِرَبِّهِم وَأَقامُوا الصَّلاةَ وَأَمرُهُم شورىٰ بَينَهُم وَمِمّا رَزَقناهُم يُنفِقونَ» است که خداوند تبارک و تعالی می فرماید و کسانی که دعوت پروردگارشان را اجابت کرده و نماز را برپا می‌دارند و کارهایشان به صورت مشورت در میان آنهاست و از آنچه به آنها روزی داده‌ایم انفاق می‌کنند،.
نهم اردیبهشت روزی است که نقش آفرینی مردم در امور و سرنوشت خویش تحقق یافت و با انتخاب نمایندگان خود در شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان وکلای خود، پیگیری مسائل و مشکلات و برنامه‌ریزی مناسب برای آینده را رقم زدند.
در این بین افرادی که به عنوان وکلای مردم لباس خدمت در عرصه شوارها را بر تن می‌کنند، توفیق و افتخاری بزرگ و در عین حال مسئولیتی عظیم بردوش دارند و باید از لحظه لحظه دوران خدمت خود برای عمل به وظایف قانونی و رفع مشکلات مردم بهره‌گیری نمایند.

محمدصالح جوکار
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا