پیام تبریک رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به مناسبت روز ملی شوراها

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس طی پیامی فرارسیدن روز ملی شوراها را تبریک گفت.

 

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَالَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُوری بَیْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ»
آیه 38 سوره شوری

شوراهای اسلامی شهر وروستا ازارکان مهم تصمیم سازی ،تصمیم گیری ،نظارت وجلوه ای ازحکمرانی مردمی درنظام اسلامی محسوب می گردد.

 

نهاد شورا که ریشه در قرآن و مبانی دین مبین اسلام دارد از دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و در واقع به فرآیند واگذاری امور به مردم ، عینیت بخشید و به برکت این اتفاق، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، دوچندان کرد.

 

بدون تردید این نهاد مردمی و سرمایه اجتماعی عظیم که برخاسته از افکار و اندیشه های بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و بر اساس اصول ششم و هفتم و نیز اصول یکصد تا یکصد و ششم قانون اساسی است امروز از ارکان مهم تصمیم گیری و نظارت است و توانسته در مسیر خدمت رسانی به مردم، گام های مهم وموثری برای جامعه شهری و روستایی بردارد.

 

اینجانب فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه و روز ملی شورا‌ها را به اعضای پرتلاش شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای سراسر کشور تبریک عرض نموده و توفیق آن ها در راستای انجام رسالت بزرگ شورا و خدمت به مردم شریف شهرها و روستاها را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا