پیام رئیس مجمع نمایندگان استان یزد به مناسبت سالروز وقایع 14 و 15 خردادماه

پیام کامل دکتر جوکار به شرح زیر است:
انقلاب اسلامی‌ ایران به رهبری بی‌نظیر امام خمینی (ره) یک انقلاب واقعی و تمام عیار به شمار می‌رود، در واکاوی شخصیتی حضرت امام(ره) ویژگی‌های تدبر، شجاعت، تفکر، آگاهی به زمان و مسائل جهانی به عینه تجلی یافته که ایشان با بهره مندی از شیوه‌های نوین و بدیع، بزرگ‌ترین انقلاب معاصر را هدایت کرد.

امام خمینی (ره) در کوران انقلاب به عنوان چهره‌ای تاریخ ساز و پدیده‌ای استثنایی ورهبری امام گونه جلوه کرد و تجلی ساحت سیاسی ومعنوی اسلام بود که اغلب مسلمانان در جهان نیز با امام خمینی همذات‌پنداری کرده و ایشان را رهبر خویش می دانستند.

معمار کبیر انقلاب اسلامی متفكر بزرگ عصر حاضر، احياگر اسلام ناب محمّدی(ص) و بزرگ مردی كم نظير بود كه با تفكر و انديشه متعالی و منش و سیره پيامبرگونه خويش، دنيای تشنه عدالت و حق خواهی را متحول ساخت و بيداری و وحدت اسلامی را به جهانيان هديه كرد.

همچنین قیام خونین و تاریخ ساز مردم در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات سیاسی ملت سلحشور و آزادی خواه ایران علیه استعمار و استبداد ستمشاهی رقم زد که نشان از روحیه مردان و زنان بزرگ و خداشناسی بود که توانستند با رهبری حضرت امام خمینی (ره)، عظیم‌ترین حماسه مردمی را با برپایی نظام جمهوری اسلامی برخاسته از اراده مردم طراحی و پایه‌گذاری نمایند.

یوم ‌الله 15 خرداد سرآغاز تحقق اراده‌ی مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت و استبداد و به ثمرنشستن اراده‌ی ملت بزرگ ایران است و این قیام نقطه‌ی عطف مبارزات مردم در برکندن ریشه‌ی بیداد در کشور شد.

در سی و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام‌خمینی (ره) و شصتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ ، یاد و خاطره بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی و شهدای گلگون کفن و حماسه آفرین ۱۵ خرداد را گرامی داشته، بدون شک مردم انقلابی و ولایتمدار یزد، همگام با مردم قدرشناس ایران اسلامی، ضمن حضور پرشور و گسترده در مجالس بزرگداشت ایام الله ۱۴ و ۱۵ خرداد، بار دیگر مراتب قدرشناسی و پایبندی خود به نظام اسلامی را به جهانیان نشان خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا