چرا آقای رییس‌جمهور سالی یکبار بحث رفراندوم را مطرح می‌کنند؟

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: علی‌رغم این‌که برخی از افراد انتظار دارند ما لباسی در قانون انتخابات به اندازه آنها بدوزیم مجلس شورای اسلامی لباسی در تراز انقلاب اسلامی خواهد دوخت و بر تن کاندیدایی که می‌تواند در انتخابات حضور یابد، می کند.

محمدصالح جوکار در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان درخصوص طرح اصلاح موادی از قانون ریاست جمهوری بیان کرد: ما از هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی و رییس مجلس انتظار داریم تا از کیان مجلس دفاع کنند. آقای رییس‌جمهور سخنانی مطرح کردند که مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند نظارت بر امور داشته باشد. ایشان باید قانون اساسی را مطالعه کند چراکه قانون‌گذار حق دارد در قانونی که مصوب کرده نظارت داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: نمی‌دانیم چرا آقای رییس جمهور سالی یکبار بحث رفراندوم را مطرح می‌کنند. اصلا یک رفراندوم برگزار کنیم و بدانیم چند درصد مردم رییس‌جمهور را می‌خواهند؟ این خیلی بهتر است.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: بنده نمی‌دانم چرا هیات‌رییسه اجازه طرح این همه پیشنهاد را درخصوص طرح اصلاح موادی از قانون ریاست جمهوری می‌دهد در حالی که خیلی از این پیشنهادها خلاف سیاست‌های بالادستی است. ما قصد داشتیم این قانون برای انتخابات سال ۱۴۰۰ اجرایی شود اما با این وضعیت به جایی نمی‌رسیم.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز در برخی از رسانه‌ها و از سوی برخی از اشخاص مطرح می‌شود که مجلس شورای اسلامی قصد دارد حضور افراد را در انتخابات محدود کند، در حالی که هدف ما ایجاد محدودیت برای افرادی است که جرم دارند. کسی که جرم اقتصادی انجام داده و یا کسی که تابعیت مضاعف دارد می‌تواند رییس‌جمهور شود؟ آیا کسی که به آمریکایی‌ها گفته است ما از منافع آمریکا دفاع می‌کنیم و یا خانواده فردی که در کانادا و انگلیس اقامت دارند می‌توانند در جمهوری اسلامی سمت بگیرند؟

جوکار اضافه کرد: یکی از آقایان گفته است که می‌خواهند جلوی جوانان پیش‌رو را بگیرند همین آقا عملکردش در وزارتخانه‌ای که در دست او بوده است چگونه است؟ بعضی‌ها انتظار دارند که ما یک لباس به اندازه آنان بدوزیم اما ما یک لباس در تراز انقلاب اسلامی و اندازه هر کسی که بود و می‌تواند آن را برتن کند، می دوزیم.
پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا