گسترش همکاری‌های دوجانبه با کشورهای قفقاز سبب افزایش امنیت در منطقه می‌شود

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه در راستای گسترش صلح و ثبات در منطقه، گفت: به نظر می رسد باید قبل از اینکه رژیم صهیونیستی در منطقه قفقاز نفوذ و ایجاد هجمه علیه کشورمان کند ، دستگاه سیاست خارجی اقدام به افزایش سطح مناسبات می کرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدون شک اقدام دیپلماتیک در راستای شکل گیری توافقنامه های منطقه ای دارای اهمیت است و می تواند راهبرد خوبی برای جلوگیری از نفوذ ابرقدرت های بیگانه در منطقه شود.

وی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه قفقاز دارای بازارهای خوبی برای محصولات و تولیدات ایرانی هستند، ادامه داد: بر این اساس می توان اذعان کرد اگر سطح مناسبات اقتصادی با کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه افزایش یابد، شاهد اوج گیری مولفه صادرات در شاخص های توسعه ای کشورمان خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه کشورمان باید به سمت ایجاد توافقنامه های دوجانبه با کشورهای همسایه گام بردارد، افزود: بدون شک انعقاد هر نوع توافقی می تواند سبب تحکیم روابط بین کشورها شود که این امر سبب افزایش امنیت نیز خواهد شد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع اگر وزارت امور خارجه کشورمان از ظرفیت کشورهای همسایه خصوصا منطقه قفقاز بهره ببرد، تحریم های ظالمانه و یکجانبه ایالات متحده نیز خنثی خواهد شد./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا