یزد به قطب سلامت منطقه و کشور تبدیل شود

محمدصالح جوکار در نشست با مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید صدوقی با قدردانی از کادر پزشکی و درمانی به دلیل عملکرد خوب در مبارزه با کرونا افزود: در این عرصه افراد زیادی با مجاهدت و ایثار به شهادت رسیدند و کادر درمان هم شبانه روز تلاش کردند تا سلامتی را برای مردم تحقق بخشند.
وی گفت: باید به گونه‌ای اقدام کنیم که حوزه بهداشت و درمان استان در افق ۱۴۰۰ با یک تحول جدی روبرو باشد، اینکه سالیان سال ما بیان کنیم قطب سلامت کشور و منطقه باشیم نیازمند تحول جدی است.
نماینده مردم یزد و اشکذر تصریح کرد: در حوزه درمان انصافا نیروهای خوبی در مرکزیت کشور داریم ولی به دلیل نبود امکانات این افراد نمی‌توانند در یزد فعالیت کنند و اگر این پزشکان مجرب در استان جذب شوند و مراکز درمانی رونق داشته باشد، قطب درمانی تحقق پیدا می‌کند.
جوکار با اشاره به اینکه یزد افق درخشانی در حوزه سلامت دارد که به منابع انسانی بسیار خوبش باز می‌گردد تصریح کرد: توجه به این موضوع باید مقداری بیشتر شود و مشخص کنیم نمایندگان چگونه می‌توانند به تحقق این هدف کمک کنند و در کنار آن وظایف دانشگاه هم مشخص شود تا به طور کلی وظایف تمام بخش‌ها مشخص شود.
رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: در بحث سفر هیئت دولت به استان، دولت یک بدهکاری به استان در حوزه بودجه مصوبات دارد که لازم است نامه‌ای از سوی دانشگاه تنظیم شود و نمایندگان این نامه را امضا کرده و به رئیس جمهوری ارائه کنیم تا زمینه اختصاص کامل تمام اعتبارات را فراهم کنیم.
وی با تاکید بر اینکه لازم است تلاش شود این بودجه در همین نیمه اول سال تخصیص پیدا کند افزود: از صندوق ملی مبلغی به وزارت بهداشت تخصیص پیدا کرده که اگر گزارش جامعی از سوی دانشگاه تنظیم و به امضای همه نمایندگان استان برسد از بحث تخصیصی‌های صندوق هم می‌توان استفاده خوبی به عمل آورد.
جوکار خاطرنشان کرد: یکی دیگر از منابعی که در این رابطه در بودجه ۹۹ دیده شده بحث فروش دارایی‌های مازاد و زمین و یا ساختمان‌های فرسوده است که می‌توان در این حوزه هم کارهایی را برای تامین اعتبارات انجام داد.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شواری اسلامی افزود: در بحث درآمدهای ‌استانی لازم است بررسی دقیقی صورت گیرد که استان چگونه می‌تواند به حوزه بهداشت و درمان کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا