یزد نیازمند شهرک صنعتی جدید است

محمد صالح جوکار در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در خصوص شرکت‌های دانش بنیان و اهمیت توجه به آنها، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان که شکل گرفت و حمایت رهبر انقلاب را داشت به نوعی سطح آن ارتقا داده شده و به سطح شرکت‌های فناور رسید.

وی افزود: این‌که یزد به عنوان کریدور شرکت‌های فناور و فعالیت‌های علم و فناوری قرار گیرد یک گام بسیار مثبت برای استان است.

نماینده یزد با بیان این‌که درگذشته هم مصوبه قرارگیری یزد به عنوان کریدور شرکت‌های فناور وجود داشت ولی اقدام اثربخشی را شاهد نبودیم، گفت: امیدوارم با اهتمامی که همه دستگاه‌ها دارند این کار سرعت گیرد و قطب فناوری کشور به استان یزد اختصاص یابد.

جوکار یکی از دلایل عدم استقبال شرکت‌های تولیدی برای حضور در شهرک‌های صنعتی را نبود زیرساخت اعلام و تصریح کرد: سرمایه‌گذاران اعلام می‌کنند که اگر هم مشوق‌هایی در نظر گرفته شود ولی زیرساخت وجود نداشته باشد، نمی‌توان کار تولیدی کرد و همین مسئله سبب عدم رغبت آنها برای سرمایه‌گذاری و حضور در شهرک‌های صنعتی شده است.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس با بیان این‌که بنگاه‌های اقتصادی متوسط از حضور در شهرک‌های صنعتی فراری هستند، گفت: قیمت‌گذاری زمین‌های شهرک‌های صنعتی بالا بوده و همین باعث شده تا آنها درخواست خود را از منابع طبیعی داشته باشند و واحد خود را خارج از شهرک‌های صنعتی برپا کنند.

وی ایجاد شهرک صنعتی جدید برای یزد را خواستار شد و اضافه کرد: الان شهرک‌های صنعتی دیگر برای حضور شرکت‌ها و واحدهای صنعتی پاسخگو نیست و با توجه به درخواست‌ها متعدد جهت ایجاد شهرک صنعتی جدید، باید دنبال ایجاد یک شهرک دیگر باشیم تا واحدهای صنعتی را فعال کنیم.

جوکار در پایان، تأکید کرد: پارک‌های علم و فناوری پر است چون جا و مکان نداریم و اگر شهرکی ایجاد شود برای شرکت‌های دانش بنیان، شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا