یکی از راه های بی اثر کردن تحریم ها تقویت روابط با کشورهای حوزه شرق است

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر رئیس جمهوری به روسیه گفت: تنظیم روابط و تعاملات با همه کشورها مهم است هر چه بتوانیم دیپلماسی را با سایر کشورها افزایش دهیم، می تواند برای پیشرفت و توسعه کشور اثرگذار باشد؛ مخصوصا انعقاد توافقنامه و قراردادهایی مبنی بر توسعه همه جانبه، تبادل کالا و تجارت و حتی دانش فنی در این حوزه می تواند موثر باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه مناسبات عمیق در سطح بین المللی کارساز است، اظهار داشت: در مجامع بین المللی کشورها می توانند علیه یا له کشوری نقش آفرینی کنند، بنابراین در زمینه مذاکرات و حقوق بشر افزایش روابط با کشورها می تواند موثر باشد.

وی بیان کرد: کشورهایی که مانند آمریکا و اعضای اتحادیه اروپایی در حوزه حقوق بشر سیاسی برخورد می کنند ما هم باید کشورهای حامی که به نفع ایران رای دهند داشته تا حرف برای گفتن داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: توافقات دوجانبه بین ایران و روسیه می تواند کارآمدی و کارسازی خود را داشته باشد، در شرایط تحریمی تنها راه دور زدن آن داشتن روابط تجاری و تعامل با دیگر کشورهای دنیا، مخصوصا کشورهای منطقه و حوزه شرق است./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا