رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

از تولیدات اثرگذار در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی حمایت می‌کنیم

 نشست بررسی وضعیت ادبیات مقاومت، با حضور جمعی از بانوان نویسنده استان یزد در دفتر نماینده مردم یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد اشکذر، زارچ و بخش ندوشن، دکتر محمد صالح جوکار محتواسازی را یکی از مشکلات تولیدات مکتوب دانست و گفت: اگر محتوای تولیدی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، قادر به تأثیرگذاری در جامعه، مدارس، دانشگاه و … باشد، مورد حمایت ما خواهد بود.

جمعی از بانوان نویسنده یزدی در حوزه ادبیات مقاومت، با حضور در دفتر دکتر جوکار، نماینده مردم در مجلس به ارائه پیشنهادات و طرح‌های مربوط به مسائل فرهنگی استان یزد پرداختند.

دکتر جوکار ضمن استقبال از ایده‌ها و پیشنهادات مطرح شده توسط بانوان نویسنده، گفت: بدون تردید، اگر کتاب در موضوع «دفاع مقدس» توسط نویسنده پر جاذبه و خوب نگارش شود، مورد استقبال مردم، به ویژه جوانان، قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تأکید بر اینکه نگارش کتاب به تنهایی آورده فرهنگی نخواهد داشت و باید کار نو و جدید ارائه کرد، افزود: اگر نویسنده در نگارش کتاب وصیت‌نامه شهدا، باید در این زمینه به «محتواسازی» و ساختار جدید نگارش با لحاظ جاذبه‌های مطلوب نسل جوان، دقت نظر داشت.

وی عنوان کرد: کتاب‌ها و رمان‌های بسیاری در بازار وجود دارد که به علت محتوای غنی و خوبی که ارائه داده، مورد استقبال مردم واقع شده که نشان می‌دهد اگر محتوا مناسب باشد، بدون تبلیغ هم مخاطب خود را پیدا خواهد کرد.

دکتر جوکار، «محتواسازی» را یکی از مشکلات تولیدات مکتوب دانست و افزود: انجمن‌های ادبی و فرهنگی، با استفاده از ظرفیت نویسندگان خوش‌فکر و جوان، قادر به تولید محتوای مناسب هستند؛ اگر این محتوا قادر به تأثیرگذاری در جامعه، مدارس، دانشگاه و … باشد، مورد حمایت ما خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا