سرعت‌بخشی به تجمیع مدارک هویتی در کارت ملی هوشمند/ثبت احوال به بانک آماری مرجع در کشور تبدیل شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف یزد،اشکذر،زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی؛نشست هم‌اندیشی سرپرست و معاونین ثبت احوال استان یزد با حضور دکتر«محمدصالح جوکار» پیرامون موضوعات هویتی و ساماندهی افراد فاقد شناسنامه، دسترسی به اطلاعات هویتی سایر استان‌ها برای تسهیل فعالیت‌ها، ایجاد ساختمان اداری جدید، ساختار اجرایی و نظام پرداخت عادلانه حقوق در دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در این نشست بیان کرد:اگر می‌خواهیم مسیرهای دست‌نیافتنی و اقدامات شاخصی را برای کشور رقم بزنیم به ظرفیت،ابزار،پشتیبانی و لجستیک نیاز داریم و بدون پشتوانه نمی‌توان به جایگاه‌های متعالی دست پیدا کرد.

دکترجوکار با اشاره به ضرورت ساماندهی افراد فاقد هویت افزود:باید در کشور بازه زمانی مشخص و مبنای قانونی و کارشناسی برای تعیین تکلیف این افراد در نظر گرفته شود و با معیار قانونی،تعریف ضوابط و اقدام مبتنی بر نظارت این مسئله قابل حل خواهد بود.

وی گفت: از زمان تولد تا پایان زندگی همه افراد با ثبت احوال در ارتباط هستند و می‌توان به فعال‌سازی ظرفیت‌های پیش‌بینی شده برای کارت هوشمند ملی و حذف شناسنامه، این مجموعه به بانک آماری جامع کشور و تقاطع گیری داده‌ها و اطلاعات تبدیل شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:با توجه به پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه ارتباطات ثبت احوال نیز برای ثبت وقایع و ایجاد بانک اطلاعاتی و تحلیل واقعی از داده‌ها و ارائه به مدیران جهت برنامه‌ریزی دقیق و روشن از فناوری‌های برتر استفاده کند.

دکتر جوکار بر ایجاد نظام عادلانه پرداخت مالی به کارکنان دولت جهت انگیزه بخشی و تقویت بدنه اجرایی کشور برای پیشبرد اهداف و ارائه خدمات به مردم تاکید و افزود: متاسفانه برخی نیروها با توجه به تخصصی که دارند به کارگیری نمی‌شوند و از دیگر سو پرداخت‌های ناعادلانه سبب بی انگیزه شدن و خروج افراد از سیستم اداری می‌شود که این موضوع زنگ خطری برای کشور است.

وی در تماس تلفنی با رئیس سازمان ثبت احوال کشور ایجاد دسترسی به پایگاه داده‌های سایر استان‌ها در یزد را خواستار شد و مقرر شد با توجه به بررسی گزارش‌های ارائه شده راهکاری برای حل این موضوع پیشنهاد و به مرحله اجرا برسد.

در این نشست سرپرست و معاونین ثبت احوال استان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه پرداختند و پیگیری برای ایجاد ساختمان جدید، ترمیم پرداخت حقوق کارمندان و ساماندهی وضعیت افراد فاقد مدارک هویتی در دستور کار قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا