به کارگیری اتباع خارجی به جز موارد مطرح در قانون جرم و کارفرمایان متخلف مستلزم برخورد قانونی هستند

حضور اتباع خارجی و آسیب های اجتماعی پیرامون این موضوع، مشکل افت فشار آب، لزوم اختصاص بودجه جهت تکمیل ورزشگاه روستای اکرم آباد، ضعف حمل و نقل عمومی، نبود بوستان ویژه بانوان، کمبود فضای آموزشی تحصیلی به ویژه دوره دوم مقطع متوسطه، کمبود مدرسه و فضای آموزشی در روستا و… از جمله مهم ترین مسائل مطرح شده از سوی مردم این روستا بود.

دکتر جوکار در این جلسه با اشاره به اینکه حضور مسئولان در محلات، جهت شنیدن و تلاش جهت رفع مشکلات مردم است، گفت: حضور ما در این نشست ها تنها برای قول مساعد دادن نیست؛ بلکه هدف، شنیدن درد دل ها و مشکلات مردم و تلاش برای رفع این مشکلات است و در نهایت در زمینه رفع موانع مشکلات اهالی، مصوباتی ارائه می شود که فرمانداری یزد به نهادهای ذیربط ابلاغ و نمایندگان محلات نیز باید برای تحقق آن، پیگیری جدی داشته باشند.

نماینده مردم، حضور اتباع را از مشکلات تمام مناطق استان یزد بیان و اضافه کرد: 56 رسته شغلی برای اتباع در کشور تعریف شده و اگر به کارگیری اتباع در غیر از این موارد باشد جرم بوده و مستلزم برخورد قانونی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد تأکید کرد: در مشاغلی که به کارگیری اتباع خارجی ممنوع است، باید کارگران بومی و ایرانی به کارگیری شود و در این زمینه باید با کارفرمایان متخلف برخورد شود.

وی یکی از مشکلات اساسی این منطقه (اکرم آباد) را عدم وجود شورای اسلامی منسجم و متحد دانست و گفت: اگر شورای روستای اکرم آباد منسجم بود، بسیاری از مسائل مرتبط با این منطقه حل می شد؛ شورای این روستا باید پای کار باشد؛ زیرا اعضای شورا با رأی مستقیم مردم انتخاب شده اند و اکنون وظیفه دارند تا در جهت رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

جوکار در خصوص لزوم ارائه طرح آمایش کلانتری های شهرستان یزد، افزود: در حال حاضر از تعداد کلانتری های شهرستان، بر اساس شاخص های مساحت، جمعیت و … بی اطلاع هستیم؛ که نیازمند ارائه طرح آمایش واحدهای انتظامی هستیم تا بتوانیم، با رایزنی در سطح ملی، مشکل کمبود کلانتری ها در مناطق مختلف شهر را حل کنیم.

لازم به ذکر است؛ اختصاص زمان های مناسب سالن ورزشی به اهالی محله، به ویژه جوانان و نوجوانان توسط دهیار، تشکیل شورای ورزشی جوانان در محله، اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی از سوی اداره کل ورزش ، ساخت دو مدرسه با اولویت دبیرستان ،واگذاری زمین موردنیاز برای فضاهای اموزشی وورزشی و ساخت مسکن جوانان ، ارائه طرح مطالعاتی زمین ورزشی ، بررسی مشاغل ممنوع در به کارگیری اتباع خارجی و شناسایی و برخورد با کارفرمایان متخلف توسط اداره کل اتباع و فرمانداری یزد، تعطیلی وا حدهای ضایعات فروشی غیرمجاز و انتقال واحدهای مجاز به شهرک جمع اوری ضایعات، تأمین گشتهای امنیتی اکرم آباد توسط انتظامی و… از مهم ترین مصوبات بررسی میدانی مشکلات مردم اکرم آباد با حضور نماینده مردم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا