بازدید میدانی نماینده مردم در مجلس، از «مرکز کاشت حلزون شنوایی» در یزد

24 عمل جراحی موفقیت آمیز، ثمره پیگیری‌های دکتر جوکار در اخذ مجوز و راه‌اندازی «مرکز کاشت حلزون شنوایی

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد ماندگاری، فوق تخصص جراح گوش و قاعده جمجمه، در حاشیه بازدید دکتر محمد صالح جوکار، نماینده مردم از «مرکز کاشت حلزون شنوایی»، گفت: پس از پیگیری‌های مستمر دکتر جوکار، این مرکز 7 اردیبهشت ماه سال جاری، راه‌اندازی شده و تاکنون 24 عمل جراحی موفقت آمیز در این بخش انجام گرفته است.
دکتر جوکار نیز در این بازدید با اشاره به گذشت ۸ ماه از افتتاح «مرکز کاشت حلزون شهید رهنمون»، گفت: در این مدت، تحول جدی در عرصه درمان برای افراد ناشنوا، به‌ویژه کودکان، ایجادشده است.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، به مراحل پس از عمل جراحی در این مرکز اشاره و اضافه کرد: پس از انجام عمل جراحی، اقداماتی مثل توان‌بخشی و آموزش‌های لازم توسط اموزشیاران «مرکز کاشت حلزون شنوایی» انجام می‌گیرد تا افراد، سریع‌تر به روال عادی زندگی خود بازگردند.
دکتر جوکار با بیان اینکه در طول هشت ماه گذشته، ۲۴ عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی در استان یزد انجام‌گرفته است، عنوان کرد: انجام هر عمل جراحی و آموزش‌های پس از آن بیش از یک میلیارد تومان در بر دارد که این مبلغ هزینه هنگفتی است؛ با توجه به اینکه هیات امنای ارزی وزارت بهداشت و درمان خرید وتامین پروتز را انجام و نهادهای بیمه‌‌‌گر، هزینه‌های کاشت را متقبل شده‌اند، امروز بخش اعظمی از بار مالی این عمل جراحی از دوش خانواده‌ها برداشته‌شده و می‌توانند عزیزانشان را به‌صورت رایگان درمان کنند.
وی در پایان به مشکلات بسیار زیاد خانواده‌های فاقد بیمه، جهت عمل جراحی «کاشت حلزون» اشاره کرد و گفت: از خیرین عزیز استان یزد درخواست می‌شود تا با مشارکت در این امر خیر به بازگشت  افراد ناشنوا به زندگی عادی، مساعدت جدی به عمل آورند.
همچنین دکتر جوکار از رئیس بیمارستان شهید رهنمون، رئیس گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه، دکتر ماندگاری، تیم جراحی و توانبخشی و تمام اشخاصی که در این اقدام تلاش داشته و دارند تشکر کرد.
گفتنی است؛ «نخستین مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد و دومین مرکز از نظر تعداد عمل جراحی در کشور»، با پیگیری‌های نماینده مردم یزد در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه امسال افتتاح و راه‌اندازی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا