دکتر جوکار در گفت‌وگو با مهر:  

کارگروه ۶ نفره برای «تشخیص موارد محرمانه» طرح شفافیت تشکیل می‌شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس، «محمدصالح جوکار» رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، اظهار کرد: کمیسیون شوراها اخیراً مذاکراتی با مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رفع ایرادات این طرح داشت و مقرر شد شفافیت جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیأت عالی نظارت مجمع و برخی دیگر از هیأت‌ها، از طرح حذف شوند.

وی افزود: بر اساس اصل ۱۱۰ و ۱۱۲ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند درباره شفافیت جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصمیم‌گیری کند؛ از آنجایی که این موضوع خلاف قانون اساسی و دارای اشکال بود، از طرح شفافیت حذف شد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: همچنین یکی از ایرادات وارده به طرح شفافیت درباره مسایل سری و محرمانه کشور بود که قرار شد کارگروهی ۶ نفره از قوای سه‌گانه، متشکل از دو نفر از قوه قضاییه، دو نفر از دولت و دو نفر از مجلس تشکیل شود و درباره موارد محرمانه که باید سری بمانند و شفافیت آن برخلاف منافع ملی است، تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما اصلاحات لازم را در طرح شفافیت قوای سه‌گانه اعمال کردیم، گفت: گزارش کمیسیون شوراها درباره اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها تهیه و برای بررسی در صحن مجلس تقدیم هیأت رییسه شده است.

جوکار گفت: امیدواریم به زودی گزارش کمیسیون شوراها درباره اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه در دستور کار صحن مجلس قرار بگیرد و نمایندگان با اصلاحات صورت‌گرفته، موافقت کنند. پس از بررسی این موضوع در صحن مجلس، مصوبات برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا