دانشجوی مطالبه گر، پیشران حرکت‌های سیاسی کشور است

دکتر محمد صالح جوکار در نشست صمیمی پرسش و پاسخ دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه دانشجو پیشران حرکت های سیاسی در کشور بوده است، گفت: دانشجو، مرکز خاص پیگیری مطالبات مردمی را همیشه در دستور کار خود دارد و در رژیم گذشته (پهلوی)، دانشجو را به عنوان دشمن نظام پهلوی شناخته می شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اضافه کرد: آمریکا و اروپایی ها، سال گذشته بسیج شدند تا شعار «زن زندگی آزادی» فراگیر کنند و نکته حائز اهمیت این است، که خودشان هم به آن اعتقاد ندارند.

وی افزود: امروز، دنیا در سایه سیاست خبیثانه رژیم صهیونیستی اداره می شود لذا ما باید هوشیار و بیدار باشیم و جامعه را نیز از واقعیت های وقایع و رخدادها آگاه سازیم.

نماینده مردم، به جایگاه جمهوری اسلامی در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، حوزه نفوذ ایران اسلامی از خلیج فارس تا منطقه غرب آسیا است که باید قدردان آن باشیم؛ در حالی که در اوایل انقلاب، کشورهای حاشیه خلیج فارس و جهان، چنین جایگاهی را برای ایران اسلامی قائل نبودند.

دکتر جوکار در ادامه به پیشرفت های خیره کننده جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف، به ویژه حوزه دفاعی اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل کشور و استان یزد، در عرصه علمی نیز در سطح جهان جزو کشورهای سرآمد خواهیم بود.

وی در ادامه ضمن انتقاد از اینکه چرا جمعیت بیکار ما در استان یزد، اغلب از فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند، اظهار داشت: باید با برنامه ریزی در استان یزد، این معضل مرتفع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا