پیام دکتر جوکار به مناسبت هفته عفاف و حجاب

متن کامل پیام:
خداوند در آیه ۳۰ سوره نور می‌فرماید: قل للمؤمنین یغضّوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک ازکی لهم ان الله خبیر بما یصنعون، به مردان مؤمن بگو: چشمانشان را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند و کانون عفت خویش را حفاظت نمایند. این عمل برای آنها پاکیزه‌تر است، تحقیقاً خداوند به آنچه انجام می‌دهید، آگاه است.

عفاف و حجاب، از موضوعاتی است که همواره در فرهنگ اسلامی مورد توجه بوده و رعایت آن آرامش و امنیت فردی را رقم می‌زند، موجب تحکیم بنیان خانواده شده و ضمن ایجاد نشاط فردی و اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.

یکی از مظاهر اسلامیت جوامع اسلامی، حجاب و پوشش زنان است که نمادی از آموزه‌های اسلامی و تکلیفی برای مسلمانان و به ویژه زنان است.

بدون تردید عفاف و حجاب به عنوان دو ارزش در جامعه بشری، اصل‌هایی جدایی ناپذیرند که بدون یکدیگر معنای حقیقی و اصیل خود را از دست می‌دهند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد شهدای مسجد گوهرشاد، روز حجاب و عفاف را به مردم متدین، باوقار و محجب و عفیف استان یزد تبریک و تهنیت می‌گویم و از درگاه خداوند سبحان آرزو می‌کنم با پیروی از ائمه اطهار(س) موجبات روزافزون تعالی و کرامت زن و تحکیم بنیان خانواده در جامعه ما فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا