اینترنت پرسرعت ۴G در روستای نیوک با پیگیری های نماینده مردم راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم؛ با توجه به اهمیت موضوع، دکتر جوکار در تاریخ 29/03/1401 طی نامه نگاری با وزیر ارتباطات، خواستار راه اندازی اینترنت پرسرعت ۴G در روستاهای بخش ندوشن شد.

در متن این نامه آمده است: بخش ندوشن با وسعت بیش از 3 هزار کیلومتر مربع، با جمعیت قریب به 6 هزار نفر از بخش های محروم شهرستان میبد و استان یزد است که با توجه به رونق صنعت دامپروری در این بخش یکی از قطب های تامین لبنیات استان می باشد و همچنین تلاش در توسعه زیرساخت ها جهت خدمات رسانی به روستاها و تلاش در جهت ایجاد مهاجرت معکوس، روبه روز بر جمعیت این بخش افزوده می گردد که نیاز به توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات به شدت احساس می شود.

احداث سایتbts همراه اول در محور ندوشن – سورک – ورزنه و نصب تجهیزات تکنولوژی در محور ندوشن – میبد محدوده روستاهای نیوک و علویه از جمله درخواست های دکتر جوکار در نامه به وزیر بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در تاریخ 12/06/1401 در پاسخ به نامه دکتر جوکار اعلام کرد که ارتقای تکنولوژی سایت تلفن همراه روستای نیوک سفلی به نسل 3 و 4 موبایل با تامین اعتبار و تجهیزات فنی لازم در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته و در اسرع وقت انجام خواهد گرفت.

نهایتا با پیگیری های مجدد نماینده مردم، هفته اول شهریورماه 1402 اینترنت پرسرعت ۴G روستای نیوک سفلی راه اندازی شد که از مزایایی آن می توان به سهولت در زندگی و کسب و کار روستاییان، دریافت خدمات دولت هوشمند، بانکداری الکترونیک، کشاورزی هوشمند، رونق گردشگری و بومگردی و آموزش مجازی اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا