همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه دنبال می‌شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم؛ دکتر محمد صالح جوکار در مراسم تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه نمایندگان استان یزد پیگیر جدی مسائل مرتبط با بازنشستگان بودند، گفت: نمایندگان در این سالها تذکرات، مکاتبات و سوالات خود را جهت پیگیری مشکلات بازنشستگان با رئیس جمهور و وزرا انجام داده اند و پیگیر هستند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین را یکی از مشکلات اصلی بازنشستگان دانست و اظهار داشت: همسان‌سازی ۹۰ درصد حقوق شاغلین برای بازنشستگان کشوری و لشکری در برنامه ششم توسعه وجود داشت که در پیش نویس برنامه هفتم حذف شد ولی در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شد و الان در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است و امیدواریم بتوانیم همسان سازی حقوق را در برنامه هفتم داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه تفاوت حقوق شاغلین با بازنشستگان زیاد است، عنوان کرد: درصدها و ضرایبی که برای افزایش حقوق شاغلین درنظر گرفته شده بیشتر از بازنشستگان است و تفاوت ناترازی در پرداخت حقوق شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نظام پرداخت ها در کشور باید عادلانه شود، گفت: اصلا قابل قبول نیست که بازنشستگان پس از سالها فعالیت و در زمان بازنشستگی با دریافت حقوق 8 یا 9 میلیون در اداره زندگی با مشکل مواجه باشند، امیدواریم که بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین در برنامه هفتم توسعه نیز دیده شود و بخش عمده ای از مشکلات مرتفع شود.

جوکار بیمه درمان بازنشستگان را از دیگر مشکلات این قشر بیان کرد و اظهار داشت: در حوزه درمان و بیمه باید توجه لازم به صندوق بازنشستگان شود که اگر این روند ادامه یابد، نمی توان پاسخگوی بازنشستگان بود.

نماینده مردم با اشاره به مشکل صندوق های بازنشستگی، گفت: در حال حاضر صندوق های بازنشستگی به دلیل عواملی، وابستگی کامل به بودجه کشور دارند؛ واقعیت این است که در طول عمر دولت ها در پرداخت حق بیمه کارکنان کوتاهی شده و امروز هم صندوق های بازنشستگی به مجموعه ای از شرکت ها با عملکرد منفی و صفر تبدل شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اضافه کرد: اگر می خواهیم این صندوق ها را به شرکت های خصوصی واگذار کنیم باید بهترین شرکت ها انتخاب شوند تا درآمد و آورده داشته باشند نه اینکه زیان‌ده باشند و متاسفانه مدیران ناکارآمد و نالایق در این شرکت ها مشغول به کار می شوند که شرایط کنونی را رقم زده است. اگر می خواهیم صندوق های بازنشستگی تقویت شوند، باید عوامل اصلی شکست آنها شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا