دکتر جوکار:

نباید انتفاع مردم از بافت تاریخی نادیده گرفته شود/ دستگاه‌های فرهنگی باید در «طرح نور»، نیروی انتظامی را یاری کنند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم در مجلس، دکتر محمد صالح جوکار در جمع مردم محله تخت استاد یزد، با اشاره به مشکلات متعدد در برخی از محلات شهر یزد به علت وجود زمین های رها شده، گفت: مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل زمین های رها شده، در برنامه هفتم توسعه آن را گنجانده و به واسطه آن، زمین های رها شده توسط دولت می تواند تغییر کاربری داده و حتی به فروش برساند و این موضوع، از امسال(1403) قابل اجرا خواهد بود.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس با بیان اینکه شنیدن مشکلات مردم برای تصمیم گیری و سیاست گذاری ها در کشور بسیار اثرگذار و مناسب است، گفت: شناخت مسئله و مشکل باید اولین اولویت در کشور باشد؛ زیرا تا مسئله را ندانیم، راه حل مناسبی برای حل آن ارائه نخواهد شد.

وی ادامه داد: با برگزاری این نشست ها با حضور مسئولین استان، بدون شک با همراهی و همکاری مردم و تلاش مسئولان، راهکارهای مناسبی ارائه خواهد شد.

نماینده مردم با اشاره به اینکه محله تخت استاد، در مرکز شهر یزد، بافت تاریخی و مرکز تجاری قرار گرفته است، اظهار داشت: با برگزاری مراسمات مذهبی، فرهنگی و همچنین وجود مراکز تجاری، مشکلاتی برای مردم محله تخت استاد ایجاد شده، که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

دکتر جوکار با تأکید بر اینکه بافت تاریخی محله تخت استاد باید حفظ شود، اذعان داشت: برای حفظ ساکنین در محله و ایجاد انگیزه برای مردم محله، باید مشکلاتشان مرتفع شود و به گونه ای برنامه ریزی شود تا مردم از بافت تاریخی منتفع شوند؛ زیرا نمی شود که انتفاع مردم را از بافت تاریخی نادیده گرفت.

وی در خصوص وجود آسیب های اجتماعی در جامعه، گفت: متأسفانه این آسیب ها در جامعه وجود دارد و برخی از این آسیب‌ها در خلوتگاه ها و مراکزی که نظارت بر آن نیست، انجام می شود؛ ولی متأسفانه برخی هم در مراکزی صورت می گیرد، که امکان نظارت وجود دارد، اما مورد غفلت نهادهای فرهنگی و اجرایی قرار گرفته است.

دکتر جوکار ادامه داد: «طرح نور» توسط نیروی انتظامی از مدتی پیش در معابر اصلی شهرها آغاز شده که در خلوتگاه‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین دستگاه های فرهنگی دیگر هم باید در اجرای این طرح، نیروی انتظامی را همراهی کنند، ولی جای تاسف است که هیچ مشارکتی در اجرای آن ندارند.

وی در پایان تأکید کرد: طرح نور در راستای حفظ اصالت های فرهنگی، مذهبی و دینی است و هر چه فعالیتهای فرهنگی واجرایی به موازات یکدیگر با جدیت دنبال شود، جامعه به سمت رشد وتعالی پیش خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا