دکتر جوکار در گفت‌وگو با برنا؛

نظرسنجی‌ها؛ مشارکت بالای ۵۰ درصدی را برای انتخابات پیش‌بینی می‌کند

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها با بیان اینکه پیش بینی می کنیم که میزان مشارکت در انتخابات مجلس بالای ۵۰ درصد باشد، گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات مردم را حل کنیم باید مجلسی تشکیل شود که پشتوانه اش رای مردم باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد اشکذر زارچ و بخش ندوشن در مجلس، دکتر محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا در پیش بینی از میزان مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان رهبری، گفت: ما میزان مشارکت در این دور انتخابات را بالای ۵۰ درصد پیش بینی می کنیم. طبق نظر سنجی ها روند افزایش مشارکت خوب و صعودی قرار دارد.
وی اظهار کرد: مردم در حوزه های معیشتی و اقتصادی مشکلاتی دارند و اگر می‌خواهیم این مشکلات را حل کنیم باید مجلسی تشکیل شود که پشتوانه اش رای مردم باشد و‌قدرت داشته باشد. مجلسی که با آرا پایین شکل بگیرد نمی تواند توانمندی لازم برای حل مشکلات را داشته باشد.
نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: باید دولت و مجلس راهکارها و سازوکارهای را داشته باشند که مشکلات مردم را حل کنند چراکه مردم پای انقلاب و‌ نظام هستند و حق آنهاست که مشکلات شان حل شود.
وی تصریح کرد: ما در قانون سه مرحله برای بررسی اعتراضات داریم، هیات‌های اجرای و‌ نظارت و شورای نگهبان که در هر مرحله بررسی‌های گسترده ای صورت می‌گیرد و سازوکارها به نحوی است که حقی از کسی ضایع نشود.
رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها افزود: آنچه که در قانون پیش بینی کردیم رسیدگی به صلاحیت‌ها مبتنی بر مستندات قانونی است شاید فردی که در مرحله‌ای رد صلاحیت شده است با ارائه مدارک و مستندات جدید تایید صلاحیت شود در واقع این فرصت و ظرفیت در قانون پیش بینی شده است که افراد در هر مرحله امکان اعتراض داشته باشند و در هر مرحله ممکن است با توجه به مستندات جدید صلاحیت افراد تایید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا