دکتر جوکار در جمع مردم شهرستان اشکذر:

«فساد چای دبش» نتیجه عدم شفافیت است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم در مجلس؛ دکتر محمد صالح جوکار با بیان اینکه مجلس یازدهم مفتخر است که از رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی مدال افتخار « انقلابی» بودن دریافت کرده گفت: در آخرین دیداری که نمایندگان مردم با معظم له داشتند فرمودند: « من از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم با اطلاع گفتم این مجلس، انقلابی است و بعد از سه سال، باز هم بر این گفته تأکید می کنم».

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس یازدهم مشکلات را شناخته، قانون را بر اساس آن وضع کرده، که هدف این قوانین مبارزه بافساد، رفع تبعیض و انحصار بوده و با بهبود فضای کسب و کار و ساده زیستی، به سمت اهداف انقلاب حرکت کرده است.

وی تصریح کرد: تمرکز مجلس یازدهم بر حوزه قانون گذاری بوده و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب قانون گذاری بر مبنای نظام مسائل کشور در اولویت، قرار داشته است.

دکتر جوکار در ادامه به تشریح عملکرد چهارساله مجلس پرداخت و ابراز داشت: درحوزه مسکن، پس از 6 سال تعطیلی مسکن در کشور و وجود مطالبات مردم، دولت سیزدهم مطالبه مردم را ارج نهاده و ساخت یک میلیون مسکن سالانه را دردستور کار خود قرار داد که البته برای تحقق آن، نیازمند قانون بود و مجلس با تصویب «قانون جهش تولید مسکن»، زیر ساخت های لازم را تأمین و با مصوبه «صندوق حمایت از مسکن» بر این امر تأکید کرد و خوشبختانه امروز در در سراسر کشور، هزاران هکتار زمین، آماده‌سازی شده و در استان یزد هم ساخت خانه ویلایی، به صورت مشارکتی با متقاضیان در دست اقدام است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اضافه کرد: تنها در شهر اشکذر 110 هکتار زمین در حال آماده سازی و واگذاری به بیش از 300 فرد واجد شرایط است البته این اقدام در شهر های مجومرد، خضرآباد و… نیز در حال انجام است.

دکتر جوکار در ادامه از وجود سه میلیون خانه خالی در کشور و تصویب اخذ مالیات از خانه های خالی خبر داد و اظهار دا‌شت: در کنار این اقدامات طرح دو فوریتی کنترل اجاره بهای مسکن نیز می‌تواند به جلوگیری از قیمت های افسارگسیخته کمک نماید.

وی تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در راستای افزایش ظرفیت اشتغال نخبگان مبتنی بر صنایع دانش بنیان وفناور وحفظ نخبگان، تصویب قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار و حذف امضاهای طلایی، افزایش سقف تسهیلات اشتغال زایی، اصلاح نظام بانکی، همسان سازی حقوق بازنشستگان، رتبه بندی حقوق معلمان قانون بیمه رایگان 5 میلیون ایرانی، قانون حمایت از جوانی جمعیت، اصلاح ساختار بودجه و قانون حمایت از افشاگراته فساد را از دیگر مصوبات مهم مجلس یازدهم بیان کرد و گفت: امروزه «جوانی جمعیت» از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب است؛ چراکه «پیری جمعیت»، تهدیدات امنیتی، فرهنگی و نیز مشکلات تولید و اشتغال را به دنبال داشته و برای این مهم، درقانون بسته های تشویقی «ازدواج و فرزند آوری را تدارک دیده شده است.

وی رفع تبعیض را از دغدغه های مجلس خواند و ابراز داشت: امروز در یک سازمان علی رغم اینکه از نظر نوع شغل وکار هر دو کارمند یکسان هستند؛ اما پرداختی ها به واسطه استخدام رسمی یا شرکتی بودن متفاوت است که در این زمینه مجلس دو نوبت مصوبه داشته و امیدواریم باهماهنگی با دولت و شورای نگهبان مصوب شود.

نماینده مردم در مجلس، «مبارزه با فساد» را از اولویت های مجلس خواند و با اشاره به «قانون حمایت از افشا کنندگان فساد» ابراز داشت: فساد «چای دبش»، در سایه عدم شفافیت به وجود آمده؛ بنابراین اگر از سوی مردم، نظارت بر عملکرد نهادها و از سوی نهادهای نظارتی، ممانعت از ورود نفوذی ها صورت گیرد و همه چیز شفاف در اختیار مردم قرار داشته باشد شاهد چنین مواردی نباشیم و امیداست با تصویب طرح «شفافیت قوای سه گانه» این مهم محقق شود.

دکتر جوکار به مصوبه «قانون اصلاح نظام بانکی» اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل تورم،خلق پول توسط بانک ها بود که آن ها را به سه دسته «سالم، بانک های قابل احیاء، و بانک های غیرقابل احیا» تقسیم بندی شده اند.
در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نزدیک به سه ماه از حمله تجاوز گرانه رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه می‌گذرد ابراز داشت: این رژیم سفاک، با کشتن انسان های بیگناه، مخصوصاً کودکان و زنان، چهره پلید خود را به جهانیان نشان داد؛ اما متأسفانه نه تنها دولت کشورهای اسلامی ،بلکه سازمان های حقوق بشری مانند «سازمان ملل» و «شورای امنیت» سکوت پیشه کرده و هیچ صدایی از آنان بلند نمی شود.

وی بمباران مناطق مسکونی را عملی شنیع از سوی صهیونیست ها بر شمرد و گفت: در این میان جبهه مقاومت خوش درخشیده و اقدامات آنان علیه مواضع آمریکایی ها در عراق و مواضع صهیونیست ها در سوریه و حضور انصار الله یمن در «باب‌المندب» و توقیف کشتی های حامل کمک های نظامی به اسرائیل، عزت جهان اسلام را دوچندان کرده است.

نماینده مردم، تأکید کرد: قدر مسلم است که این رژیم پوشالی نابود شدنی است و اگر جهان اسلام همت کند، این رژیم محاصره اقتصادی شود و کشورهایی مانند ترکیه، نفت او را تأمین نکند، این نابودی تسریع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا