هدف از اصلاح قانون انتخابات تقویت مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت است

دکتر محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال جاری بیان کرد: امیدواری در بین مردم برای داشتن انتخاباتی پرشور از اهمیت خاصی برخوردار است. دولت، مجلس و همه دستگاه‌هایی که با کف جامعه مرتبط هستند باید برای افزایش امید بین مردم اقدامات اساسی انجام دهند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها با بیان اینکه ضرورت دارد مراجع ذیصلاح کمک کنند تا بتوانیم تحول ایجاد کنیم گفت: این تحول همسو با افزایش مشارکت و اعتماد مردم باید انجام شود. هر چه اعتماد مردم بالا رود دشمن ناامیدترخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ناامید کردن دشمن، افزایش مشارکت و امیدوار کردن مردم وظیفه همه دستگاههاست اظهار کرد: مجلس در راستای تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر تقویت راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات با تمام توان برای اصلاح قانون انتخابات تلاش کرده است.

جوکار گفت: امید است اصلاح قانون انتخابات باعث تسهیل حضور همگان شود و بتوانیم با رقابتی جدی همه اقشار خصوصا احزاب و جریانات مختلف سیاسی را به میدان بیاوریم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان این مجلس برگزار می‌شود. این انتخابات همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا