پیام رئیس مجمع نمایندگان استان یزد به مناسبت عزاداری پرشور یزدیها در دهه اول محرم 1402

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم؛ دکتر محمد صالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با صدور پیامی از عزاداری های پرشور هیئات های مذهبی در دهه اول محرم 1402 تقدیر کرد.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

“باز این چه شورش است که در خلق عالم است”
“باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است”
مکتب عاشورا نسخه‌ بی بدیل و شفابخش و مسیر تضمین کننده‌ عزت، آزادگی ودینداری است.ارزش و اهمیت مجالس عزای حسینی نیز، به میزان توجه و نزدیکی به آرمانها و اهداف قیام حسینی است یعنی مجالسی آمیخته از شور و شعور حسینی.

مردم مؤمن و دیندار دیار دارالعباده که در دلدادگی و عشق به آل الله و فرزندان حضرت رسول الله (ص) شهره هستند و در این طریقِ شیدایی و شوریدگی کسب اعتبار و آبرو می‌کنند، در ایام دهه اول محرم خاصه تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، با سوگواری پرشور و شعور، اوج و بلندای ارادت خالصانه خویش را به خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) و سرور و سالار شهیدان حضرت آقا امام حسین (ع) ابراز کردند.

هر چندتلاش دشمن در طول این سال ها باترفندهای مختلف به دنبال دور کردن مردم از اهل بیت(ع) و اسلام بوده است ولی مردم متدین و ولایتمدار ایران اسلامی بالاخص مردم دارالعباده یزد در دهه اول محرم امسال حضور بسیار چشمگیری در مراسمات عزاداری سیدوسالار شهیدان داشتند.

در این راستا وظیفه خود می دانم از خدمات صادقانه و خالصانه تمامی مردم شریف و عزادار استان یزد به ویژه هیأت‌های مذهبی و موکب های عزاداری، وعاظ و سخنرانان، مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام به دلیل آفریدن حماسه بزرگ عزای حضرت سید الشهدا علیه السلام و یاران با وفایش و هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم، مراتب سپاس و تقدیر خود را اعلام می‌دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا