انتقادهای دکتر محمد صالح جوکار، به دولت در حمایت از مردم:

دست اخلال گران و اختلاس گران را از سفره مردم کوتاه کنید

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن دکتر محمدصالح جوکار، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 19 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور با درود به روح ملکوتی حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه، شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و آرزوی صحت و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: سلام و احترام به ملت شریف و نجیب ایران که بیش از چند چندین دهه با تلاش مجاهدت و در مسیر الهی قدم گذاشته‌اند و علی‌رغم سختی‌ها و ناملایمات کماکان ثابت‌قدم مانده‌اند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، افزود: از روزهای آغازین نهضت اسلامی تاکنون، نهال جمهوری اسلامی با خون شهدا آبیاری شده است که امروز در سالگرد یکی از همین حوادث در سال 1356 و قیام مردم قم هستیم؛ آخرین آن نیز فاجعه تروریستی کرمان بود که ملت ما را داغدار کرد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس، مطرح کرد: ضمن ابراز تأسف و تأثر از اقدام رذیلانه تروریست‌های وابسته به صهیونیست و آمریکای جنایتکار در مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، این فاجعه خون‌بار را به ملت عزیز ایران تسلیت عرض کرده و ضمن محکوم کردن سناریو ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی، برای بازماندگان این اقدام تروریستی صبر جمیل و سلامتی آرزومندم.

جوکار اظهار کرد: جا دارد از پاسداران امنیت کشور تقدیر و تشکر داشته باشم که صدها توطئه تروریستی را پیش از عملیاتی شدن خنثی کردند؛ از وزیر کشور می‌خواهم که تمام تلاش خود را جهت پاک کردن پسمانده داعشی‌ها انجام دهد تا مبادا ادامه رفتارهای سخیف این غده‌های چرکین، خدای‌ناکرده باعث ضربه به پیوند محکم مردم و مسئولین شود.

وی با بیان اینکه دشمن بداند، ما در بحران‌ها غنی شده و وسعت پیدا کرده‌ایم، افزود: ما در مسیرهای آرام به قدرت نرسیده‌ایم، مجبور شده‌ایم با قدرت‌های بزرگ روبه‌رو شویم؛ آنجا قدرتمند شدیم، نقطه مبارزه را تغییر داده، جغرافیای مبارزه را پیش بردیم و به آن عمق داده‌ایم.

نماینده مردم در مجلس، ادامه داد: ما در مسیر تولد مداوم قدرت هستیم و میلاد مستمر قدرتمند شدن را می‌بینیم؛ دشمن با تحریم‌ها به دنبال آن بود تا مانع قدرتمند شدن جمهوری اسلامی شود؛ اما همانند دفاع مقدس مستحکم‌تر شده‌ایم؛ تا جایی که کشورهایی که تا دیروز هیچ سامانه‌ای دفاعی به ما نمی‌فروختند، امروز تقاضای سامان دفاعی از ما دارند و نیروهایشان را برای آموزش انتقال فناوری، به ایران اسلامی می‌فرستند.

جوکار با بیان اینکه وجود «رهبری» و «ولایت»، عامل اصلی پیشرفت و رشد کشور است، تأکید کرد: کشوری که رهبری بزرگ و حکیم دارد و از ملت و مکتبی بزرگ، همچون «عاشورا»، «قرآن» و «شهادت» برخوردار است؛ حتی باوجود دشمنی بزرگ، این ملت قوی شده و هرگز شکست نخواهد خورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان بدون قرار گرفتن در مقابل شیطان، ایمانش قوی نمی‌شود، بیان کرد: موفقیت و پیشرفت، به قلب مطمئن، ایمان قوی و اعتمادبه‌نفس نیاز دارد؛ که تجلی آن ایمان به خدا است و باورهای عمیق و ذهن‌های آگاه می‌خواهد، ما همه را داریم، پس نگران نیستیم. از دل این مخاطرات، فرصت‌های بسیاری به دست آورده‌ایم، بدانیم که دشمن و بیگانه، هرگز مقدمات قدرتمند شدن ایران اسلامی را فراهم نمی‌کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، ادامه داد: آخرین ماه‌های خدمت در مجلس شورای اسلامی را در شرایطی سپری می‌کنیم که قوانین راهبردی و زیرساختی توسط مجلس به تصویب رسید. به‌تازگی لایحه برنامه هفتم توسعه نیز به تصویب رسیده و هم‌اکنون در حال بررسی بودجه پیشنهادی دولت در سال ۱۴۰۳ هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در شرایطی که سال «مهار تورم و رشد تولید» رو به پایان است، هنوز توقعات و مطالبات مردم در تحقق این شعار برآورده نشده؛ به همین دلیل، معیشت جامعه که سرمایه اصلی نظام اسلامی محسوب می‌شود، مورد تهدید قرار دارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس، ادامه داد: به‌عنوان عضو کوچکی از «قوه مقننه» در راستای وظیفه نظارتی که قانون بر عهده ما گذاشته، به عرض برادر انقلابی و دلسوز خود «رئیس‌جمهور» محترم می‌رسانم که علی‌رغم همه تلاش‌ها و انجام اقدامات راهبردی و زیرساختی، یکی از عوامل موفقیت در دستیابی اهداف اقتصادی دولت، به‌منظور بهبود معیشت و کنترل تورم، ضرورت وجود هماهنگی در تیم اقتصادی دولت است. تغییرات در بدنه دولت، اعم از بانک مرکزی، برنامه و بودجه و بودجه، جهاد کشاورزی، تعاون، صمت؛ پیام ناکارآمدی در این حوزه را مخابره و امید به بهبود شرایط را زنده کرد؛ اما تاکنون اثر محسوسی از این تغییر دیده نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا