آمریکا بدنبال افزایش فشار سیاسی علیه گروه‌های مقاومت است

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با طرح کنگره آمریکا جهت مقابله با نیروهای مقاومت عراق، گفت: دموکرات ها و جمهوری خواهان ایالات متحده روحیه تمامیت خواهی دارند از این رو نمی توانند باور کنند که نظامیانش در عراق مقابل گروه های مقاومت دست و پا بسته هستند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع سیاست های ایالات متحده در عراق با شکست روبرو شده و حتی کار بجایی رسیده که آنها برای حفاظت از خودشان مجبور به تجمیع نیروهای نظامی در چند پایگاه معدود شده اند.

وی ادامه داد: امروزه پایگاه های نظامی آمریکا در عراق مورد هدف موشک های مختلف قرار می گیرد و همین موضوع سبب شده کنگره این کشور انگشت اتهام را به سمت نیروهای مقاومت نشانه رود و برای جبران شکست هایش به سمت مقابله سیاسی گام بردارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع آمریکایی ها در تلاش هستند گروه های مقاومت عراق را تحت فشار سیاسی بگذارند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در عراق که از سوی آمریکایی های متجاوز صورت گرفت، سبب ایجاد موج ضدآمریکایی شده که این مهم به ضرر آنها است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، برایان استیل عضو مجلس نمایندگان آمریکا از طرحی نام برده که قرار است با افزوده شدن متممی به لایحه بودجه دفاعی آمریکا نسبت به گروه های مقاومت عراق مقابله کند.

براساس این طرح قرار است وزارت دفاع آمریکا ملزم به گزارش‌دهی به کنگره درباره «تهدیدهای شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق» باشد؛ وی در طرح خود مدعی شده که «ایران، بزرگترین حامی تروریسم است و قابل اعتماد نیست.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا