اتکا به ظرفیت‌های داخلی باید به یک گفتمان در جامعه تبدیل شود

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به سخنان رهبر انقلاب در دیدار اعضای هئیت دولت مبنی بر اینکه «اقتصاد را معطل تحولات خارجی نکنید» اشاره کرد و گفت :اگر بخواهیم پیشینه این موضوع را بررسی کنیم باید به مذاکرات برجام برگردیم که از آن زمان تا به الان همه برنامه‌های کشور را روی این معاهده گذاشتند تا شاید اقتصاد کشورمان را بهبود ببخشند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه تیم مذاکره کننده روی پشتوانه اروپایی‌ها و همچنین آمریکا حساب باز کردند، اما نه تنها هیچ منفعتی برایمان در بر نداشته‌اند، بلکه امتیازاتی نیز از ما گرفتند.

نماینده مردم یزد به عدم اعتماد به غربی‌ها اشاره و تاکید کرد: برجام اثبات کرد که اعتماد به کشورهایی اروپایی و غربی از جمله آمریکا چیزی جز ضرر برای ما در بر نخواهد داشت و همگان چهره نفاق اروپایی‌ها در مسئله برجام، زای ممتنع به تحریم تسلیحاتی و … را مشاهده کردند.

این نماینده مردم در ادامه افزود: مقام معظم معظم رهبری بارها فرمودند هیچ اعتمادی به غربی‌ها نیست، اما تفکری در دولت وجود دارد که می‌گویند برای حل مشکلات اقتصادی باید با غربی‌ها ارتباط برقرار کرد و همین تفکر نیز اجازه نمی دهند که ظرفیت‌های داخلی فعال شوند.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم اقتصاد را با تکیه بر توانمندی‌های مردم برپا کنیم؛ متاسفانه اگر در طول این چند سال که دولتمردان از ظرفیت‌های موجود غافل شدند این‌ها را به کار گرفته بودند الان وضعیت ما متفاوت بود؛ بنابراین اتکا به ظرفیت‌های داخلی باید به یک گفتمان در جامعه تبدیل شود./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا