انتقاد از عدم کارآمدی و پاسخگویی احزاب/ مردم در چهار دهه گذشته از احزاب استقبال نکرده‌اند

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با علل و موانع عدم کارایی احزاب در کشورمان، گفت: همواره در ایام انتخابات شاهد فعالیت احزاب در کشور هستیم اما این جریان های سیاسی در عرصه های دیگر جایگاه خاصی ندارند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چهار دهه از شکل گیری انقلاب می گذرد اما طی این سالها مردم هیچگاه از فعالیت احزاب استقبال نکرده اند.

وی ادامه داد: در این میان باید یادآور شد گاهی اوقات جریان های سیاسی و احزاب به قدرت دست می یایند اما وقتی با عدم رغبت مردم مواجه شدند، در مقابل بروز مشکلات از پاسخگویی سر باز زده اند که چنین امری موجب سلب اعتماد جامعه از احزاب شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه احزاب به شکل واقعی تشکیل نشده اند، افزود: در واقع احزاب دارای کارآیی های مختلف هستند اما جریان های سیاسی صرفا در ایام انتخابات روی کار می آیند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد گاهی اعضای برخی از احزاب در حد تعداد انگشتان یک دست است و دیگر احزاب نیز به اقداماتی مانند آموزش افراد برای نقش آفرینی در بخش های مختلف نمی پردازند که بیانگر عدم سازماندهی شدن درون احزاب است.

/پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا