صحبت های کامل دکتر جوکار در مجمع نمایندگان استان با حضور وزیر علوم

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم، رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اضافه کرد: پیشران حرکت های دانش بنیان استان یزد، اساتید، علما و دانشمندانی هستند که در استان یزد تلاش کردند تا جایگاه علمی استان ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر شاهد ارتباط بسیار خوب بین صنعت و دانشگاه در استان یزد هستیم، عنوان کرد: تشکیل هنرستان های همجوار کارخانه ای و بورسیه دانشجویان توسط صنایع در دانشگاه های استان یزد از دیگر اقداماتی است که در دو سال اخیر با تلاش های مسئولان استان رقم خورده که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

جوکار در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث منافع ملی است ولی بخشی نگری جدی وجود دارد؛ شاید در مکتوبات، صحبت ها و گفتمان خیلی خوب صحبت کنیم ولی در عمل مسیر دیگری را پیش بگیریم و متاسفانه شکل گیری توسعه نامتوازن و توزیع زیرساخت ها در کشور بر اساس همین مسئله بوده است. امروز در شهری بیمارستان یا فرودگاهی ساخته شده که اصلا نیاز به آن نیست و این کار هم با فشار مسئول یا نماینده ای رخ داده که نشان می دهد نگاه اصلا نگاه ملی نبوده و بخشی نگری حاکم است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه اگر آمایش در حوزه دانشگاهی اجرا شود باید در حوزه صنعت نیز اجرایی شود، عنوان کرد: صنعت کشور غالبا بر پایه سخت افزار است و در حوزه نرم افزار اصلا رشد نداشته که نیاز به تغییر نقشه راه در این خصوص داریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تاکید بر اینکه صنعت کشور باید به سمت صنایع پیشرفته و اقتصاد دانش بنیان حرکت کند، افزود: با تغییر مسیر صنعت و دانشگاه و تطبیق رشته های دانشگاهی با صنعت، می توان با راه اندازی رشته های مورد نیاز صنایع در استان به سمت تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع و کارخانه‌جات حرکت کرد در صورتی که الان این وضعیت را شاهد نیستیم.

نماینده مردم با اشاره به اینکه هیچ دانشگاهی در شهرستان ها نباید حذف نشود و این کار واکنش هایی را در پی خواهد داشت، گفت: حذف فیزیکی درست نیست بلکه ماموریت دانشگاه را تغییر دهید و اگر نیاز به منابع انسانی در بخش های مختلف داریم، دانشگاهی مامور شود تا این کار را دنبال کند ولی اگر بخواهیم دانشگاهی را حذف کنیم طبیعتا یکسری اعتراضات مردمی را به دنبال خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا