جهاددانشگاهی فاصله تبدیل کردن علم به ثروت را کاهش دهد

«محمدصالح جوکار» در جریان بازدید از سازمان جهاددانشگاهی که به منظور بزرگداشت چهل سالگی این نهاد انقلابی انجام شده است، جهاددانشگاهی را نهادی موثر در حوزه تقویت برنامه‌های پژوهشی دانست و اظهار کرد: استفاده از نیروهای نخبه بومی از جمله موثرترین ویژگی‌های سازمان جهاددانشگاهی است.

وی توجه بیش از پیش به حوزه پژوهشی را یکی از راهکارهای جدی برای توسعه همه جانبه عنوان کرد و افزود: کم کردن فاصله موجود بین فرآیند تبدیل علم به ثروت، مهمترین رسالت جهاددانشگاهی در کشور است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جهاددانشگاهی باید مولد علم و فناوری در کشور باشد، گفت: مسئولان اجرایی، نظارتی و مدیریتی باید بیش از پیش حمایت از این نهاد انقلابی و دانشگاهی را در دستور کار خود قرار دهند.

جوکار فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی و رسانه ای را از دیگر ویژگی‌های این سازمان در استان یزد دانست و بیان کرد: فعالیت پویا و قوی دو رسانه ایسنا و ایکنا ذیل معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی بیانگر قدرت اجرایی و تخصصی این دو خبرگزاری در استان یزد است.

این مسئول با بیان این‌که رسانه‌ها باید مطالبه‌گر دغدغه جامعه از مسئولان باشند، تصریح کرد: جامعه توسعه یافته در گرو حمایت مستمر از اصحاب رسانه است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در راستای شفاف‌سازی و رفع ابهامات حوزه‌های مختلف مدیریتی و نظارتی ایفا می‌کنند و این امر لازمه شفافیت در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که رسانه شفاف و قوی مسیر توسعه کشور را هموارتر می‌سازد، گفت: طرح این سوال که «چرا با توجه به وجود اسناد و برنامه‌های بالادستی متعدد هنوز ایران اسلامی درگیر یک سری مشکلات راهبردی در حوزه‌های مختلف است؟» یکی از مهمترین رسالت رسانه‌های متعهد و حرفه‌ای است.

جوکار پاسخگو کردم مدیران را از دیگر وظایف اصحاب رسانه دانست و بیان کرد: خوشبختانه در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا این مهم به خوبی در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برنامه‌های انجام شده و در دستور کار این کمیسیون، تصریح کرد: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا فارغ از سیاسی بازی، از جمله مهمترین اقدامات در دستور کار است.

وی ساماندهی قانون احزاب سیاسی، نظارت بر عملکرد شوراها، طرح تقسیمات کشور، اصلاح حوزه‌های انتخابیه، افزایش تعداد نمایندگان و ایجاد نظام جامع مدیریت شهری از دیگر مسائل و برنامه های در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی است.

دکتر«مهدی باصولی» رئیس سازمان جهاددانشگاهی یزد هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های موجود فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در این سازمان، گفت: جهاددانشگاهی آماده هرگونه همکاری با مدیریت استان در راستای توسعه بیش از پیش را دارد.

در پایان این جلسه نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت‌های موجود آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و آزمایشگاهی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در ساختمان ستادی بازدید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا