قولی که توسط نماینده مردم یزد در مجلس عملی شد؛

پیشنهاد «مسکن نخبگان» در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳

نماینده مردم در مجلس، با عمل به وعده خود به نخبگان، پیشنهاد مسکن و بیمه نخبگان را به کمیسیون عمران مجلس ارائه تا در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح گردد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان یزد، دکتر «محمد صالح جوکار» نماینده مردم در مجلس سوم دی‌ماه امسال در نشستی که با حضور جمعی از نخبگان استان یزد برگزار شد، مسائل «مسکن» و «بیمه» ، از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های نخبگان حاضر در جلسه بود که با نماینده خود مطرح کردند و دکتر جوکار نیز قول پیشنهاد اين مطالبات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را به نخبگان داد.

نماینده مردم در مجلس، با عمل به وعده خود به نخبگان، پیشنهاد آن را به کمیسیون عمران مجلس ارائه تا در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح گردد.

در متن این پیشنهاد آمده است:

«به‌منظور حمایت از نخبگان، دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به میزان ۲۰۰ مترمربع منطبق با ضوابط حدنصاب تفکیک بر اساس طرح‌های هادی روستایی و شهری یا طرح‌های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنین در روستاها یا شهرها، برای یک نوبت به نخبگانی که تاکنون از امتیاز دریافت زمین دولتی برخوردار نشدند، به‌صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط اعطا کند و سند مالکیت پس از پرداخت آخرین قسط ظرف حداکثر یک ماه به مالکین تحویل داده شود».

پیشنهاد الحاق مسکن نخبگان به لایحه بودجه ۱۴۰۳ ، پس از طرح در کمیسیون عمران مجلس، با کد رهگیری ۴۷۳۴۴۲  توسط نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در سامانه مجلس ثبت شده و در دستور کار همین هفته صحن علنی مجلس قرار گرفته و در معرض رأی نمایندگان مردم در مجلس گذاشته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا