سوم خردادماه گرامی‌داشت دفاع از حریم ارزش‌های ناب انقلاب است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه فتح خرمشهر در حقیقت شاه بیت اندیشه دفاعی حضرت امام(ره) بود، گفت: سوم خرداد ماه یادآور از خودگذشتگی ، رادمردی‌ و ایثارگری‌های مردان الهی است که با تمام هستی خودشان از کیان ایران اسلامی و تمامیت ارضی این سرزمین دفاع کردند و نگذاشتند که یک وجب از خاکشان زیر چکمه‌ های شیطانی دژخیمان زمان غصب شود.

محمدصالح جوکار به رهنمودهای امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی اشاره و افزود: حضرت امام با آگاهی‌سازی افکار عمومی و تبیین مواضع دشمن، شاهد این پیروزی عظیم رزمندگان اسلام بودیم.

وی تصریح کرد:سوم خرداد ماه مدال افتخار شیرمردان بی ادعایی این سرزمین است که آوازه نام و نشانشان به بلندای تاریخ بر تارک جهان طنین انداز شد و برای همیشه بر قله رفیع شرف و مردانگی به ثبت رسیده است.

جوکار ادامه داد: بعد عملیات بیت المقدس که منجر به باز پس گیری خرمشهر بعد از گذشت ۱۹ شد، عراق که تمام امید خود را در خرمشهر برای اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی ایران می‌دید، به یکباره دچار شوک و تضعیف شد.

نماینده مردم یزد با اشاره به اینکه امروز نیز مخرج مشترک نبرد نظامی دیروز با جنگ نرم امروز همین مقاومت مردمی است خاطرنشان کرد: در جنگ نظامی، مقاومت حرف اول را می زند و حضرت امام(ره) با دعوت مردم به مقاومت مسیر موفقیت در جنگ را تبیین کردند.

جوکار، بازخوانی، ترسیم و پاسداشت این رخداد بزرگ تاریخی و سرنوشت‌ساز در حقیقت تقدیر از حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان غیور ایران اسلامی و تداوم باور‌ها و نگرش‌های اصیل و دفاع از حریم ارزش‌های ناب انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و اذعان کرد: در سال های اخیر شاهد پروژه نفوذ افراد ضد انقلاب با اندیشه‌های التقاطی برای تخریب فرهنگ اسلامی و هویت اجتماعی جامعه هستیم تا اعتقاد به فرهنگ لیبرال جایگزین اسلام و فرهنگ غنی ایرانی کنند.

وی به فرمان جهاد تبیین امام خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: اکنون که در تهاجم فرهنگی، شرایط فتنه و تحریف را دشمن ایجاد می‌کند، رهبر انقلاب جهاد تبیین را فریضه قطعی و فوری اعلام کردند تا از طریق منطق و استدلال در برابر نیرنگ دشمن، زمینه روشنگری و مقاومت مردم ایجاد شود.

جوکار با اشاره به اینکه دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای دشمن جدایی مردم از مسئولان را از اهداف اصلی خود قرار داده اند،‌ افزود: در چنین شرایطی باید مسئولان در کلام و عمل همراه و همگام با مردم مانند دوران دفاع مقدس خالصانه و صادقانه به تکلیف خود عمل کنند که اگر اینگونه عمل شود دسیسه هایی که از طرف دشمن برای شبهه و تفرقه‌انگیزی راه اندازی کردند رفع شده و راه به جایی نخواهند برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا