رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

کارگران و کارآفرینان همواره در خط مقدم نبرد اقتصادی حضور دارند

دکتر محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» و در راستای بیانات روزگذشته مقام معظم رهبری و نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور عنوان کرد: شعار سال جاری از سوی مقام معظم رهبری جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است.

نماینده مردم، گفت: بر این اساس رکن اصلی جهش تولید در کشور، مردم شناخته و معرفی‌شده‌اند. مشارکت مردمی در حقیقت شامل تمامی اقشار جامعه ازجمله کارگران و کارآفرینان می‌باشند که همواره در خط مقدم نبرد اقتصادی حضور دارند.

وی بابیان این‌که تولید مرهون تلاش جامعه کارگری است، افزود: هراندازه که به معیشت کارگران و کارآفرینان جامعه توجه کنیم، به همان میزان جهش تولید را تحقق خواهیم بخشید. جامعه کارگری کشور، جامعه بزرگی است که نقش مهمی نیز ایفا می‌کند. به‌بیان‌دیگر بخش‌های تولیدی مرهون تلاش جامعه کارگری است که همواره می‌کوشند و پای‌کار حضور دارند.

جوکار با تأکید بر لزوم تضمین امنیت شغلی کارگران تصریح کرد: معیشت کارگران می‌بایست به‌فوریت در دستورکار دولت باشد و وزارتخانه‌های مربوطه نیز می‌بایست این مهم را با جدیت پیگیری کنند. یکی از بحث‌های جدی جامعه کارگری، موضوع امنیت شغلی است.جامعه کارگری نیازمند تضمین امنیت شغلی است چراکه آینده وی درگرو کار و مسئولیت اوست. یکی از وظایف مهم مسئولان چه در حوزه قانون‌گذاری و چه درحوزه اجرای قوانین از سوی بخش‌های دولتی، تحقق امنیت شغلی این جامعه عظیم است. ضرورت دارد تا مسائل انگیزشی برای این جامعه بزرگ رقم بخورد تا روحیه کاری‌شان تقویت گردد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مهم کارگران، امنیت شغلی است و پس‌ازاین مهم نسبت به خدمات بیمه‌ای و درمانی مطالبه می‌کنند. درخواست این قشر زحمت‌کش این است که خدمات بیمه‌ای و درمانی‌شان رونق بیشتری یابد و موانع پیش‌رو در حوزه درمان رفع شود.

وی متذکر شد: مطلوب این است که در مشاغل سخت و زیان‌آور، ایمنی کار افزایش یابد. متأسفانه برخی شرکت‌ها، کارگران را در شرایط سخت قرار می‌دهند و سهم ۴ درصدی مشاغل این گروه را پرداخت نمی‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت پرداخت سختی کار به کارگران فعال در حوزه مشاغل سخت و دشوار یادآور شد: سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار باید شرایطی را رقم بزنند که بر اساس آن پیمانکاران ملزم به پرداخت سختی کار به کارگران شوند و از پرداخت آن امتناع نکنند.

نماینده مردم در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: اگر به مطالبات کارگران پرداخته شود، در عرصه‌های مختلف تولید قادر به پیش‌برد اهداف و افزایش بهره‌وری خواهیم بود. جهش تولید به سبب فعالیت کارگران و رونق تولید رقم خواهد خورد. به‌منظور تحقق این امر می‌توان کارگران را در سود کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی شریک کرد تا احساس کنند متعلق به آن کارخانه هستند و بدین ترتیب تلاش و انگیزه بیشتری خواهد شد. در مقابل این امر انتفاع کارگران در بخش‌های تولیدی نیز تحقق خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا