مدیریت صحیح پسماند منجر به تولید ثروت و درآمد برای کشور خواهد شد/ دهیاران را تقویت کنید تا متولی تمام اقدامات روستاها شوند

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تجلیل از اقدامات خوب شهرداری در حوزه تفکیک پسماند از درب منازل شهروندان، اظهار داشت: حفظ محیط زیست، جلوگیری از نابودی منابع طبیعی و تولید ثروت برای جامعه شهری از جمله اثرات مثبت بازآوری این پسماند تفکیک شده است.

نماینده مردم عنوان کرد: معضل پسماند و بازآوری در شهرهای شمالی کشور سبب بروز مشکلات بسیاری در این مناطق شده؛ ولی در استان یزد به‌واسطه کویری بودن این پهنه از کشور، چالش کمتری در این زمینه پیش آمده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح جامع مدیریت شهری و روستایی را از ابتدای مجلس یازدهم شورای اسلامی پیگیری شد، گفت: با این که آن طرح در کمیسیون تصویب و کلیات آن هم در صحن مجلس تصویب شده است؛ ولی با توجه به ذینفع بودن برخی سازمان‌ها، اشخاص ، تاکنون نتوانستیم آن را به صورت کامل به تصویب برسانیم.

جوکار با تأکید بر اینکه شهر، مستقل بوده و مدیریت شهر هم باید مستقل باشد، اذعان داشت: در حال حاضر نهادهای متعددی درمدیریت امور شهر وارائه خدمات نقش دارند که در برخی موارد سبب تعارض در بخش‌های مختلف شود؛ مطالعاتی که در مرکز پژوهش‌های مجلس صورت گرفته، کلان شهرهای دنیا این الگو را اجرا کرده و نتایج بسیار خوبی نیز از آن به دست آورده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اضافه کرد: برای چابک سازی دولت، می‌توان بسیاری از امور را به مدیریت شهری واگذار کرد.

نماینده مردم خاطرنشان کرد: اخیراً در برنامه هفتم بحث ایجاد ساختار جدید در روستاها مطرح است، زمانی که در روستا، شورا و دهیار وجود دارد، نیازی به ایجاد سازمان دیگر نیست و باید برای مدیریت بهتر، دهیاری را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه اگر دهیاری تقویت شود، متولی تمام اقدامات روستا خواهد شد، افزود: طبیعتاً با راه‌اندازی یک سازمان جدید در روستاها، در این مناطق هم مانند شهرها با چالش‌هایی مواجه خواهیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا