نماینده مجلس: ارز 4200 تومانی موجب ایجاد رانت و انحصار برای عده‌ای خاص شد

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تأکید بر اصلاح نحوه تخصیص ارز ترجیحی گفت:‌ به جای تخصیص ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی شارژ کارت‌های الکترونیکی برای خرید کالا توسط مردم باعث بهبود شرایط در بحث تأمین کالاها می‌شود.

وی افزود: تجربه چند سال گذشته نشان داده که تخصیص ارز 4200 تومانی برای تأمین کالاهای اساسی و در نتیجه آن دو نرخ شدن ارز در کشور موجب ایجاد رانت و انحصار برای عده‌ای خاص شده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در همین حوزه و در ارتباط با مواد اولیه ما شاهد بودیم این مواد که با ارز 4200 تومانی وارد می‌شد آن طور که پیش‌بینی شده بود به دست تولیدکنندگان نمی‌رسید و آنها به سختی و با قیمت بالاتر مواد اولیه خو د را از بازار تأمین می‌کردند.

جوکار خاطرنشان کرد:‌ در بحث اصلاح در تخصیص ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی باید مراقبت بود انجام این کار با دقت کافی انجام شود و مبادا اقتصاد کشور را دچار تورم کند و باید کار به گونه‌ای باشد که مردم به سهولت بتوانند اقلام ضروری و مورد نیاز خود را تأمین کنند.

وی در پایان گفت: اصلاح در روند تخصیص ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی یک ضرورت است و باید جلوی رانت و فساد در این حوزه را گرفت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا