پیشنهاد تأسیس «شرکت تعاونی فراگير» با سهام‌داری مردم، برای مشارکت در اقتصاد معدن و منتفع شدن از محل سود معادن به رئیس جمهور

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم یزد باید در سود معادن این استان، ذی‌نفع باشند گفت: اکنون مردم احساس می‌کنند در اقتصاد معدنی استان خود، هیچ جایگاهی ندارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن اظهار کرد: با رئیس جمهور در سفر استانی صحبت شد تا چند شرکت تعاونی فراگير با تعداد بالایی از سهام‌داران مردمی ایجاد شده و اکتشاف وبهره بردای ازمعادن به آنها واگذارشده وانتفاع حاصل ازآن به مردم به عنوان سهام دار اصلی برسد.

دکتر جوکار گفت: در استان یزد نباید چیزی به نام «فقر» وجود داشته باشد، ما دومین استان، با متنوع‌ترین مواد معدنی هستیم و می‌توانیم این کار بزرگ و ویژه را انجام دهیم تا مردم نیز در سود معادن ذی‌نفع باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ، با اشاره به این‌که گذشتگان ما از کیلومترها دورتر، با مشقت‌ها و دشواری‌های بسیار، «قنات» حفر کردند تا آبادانی، تمدن و معماری را در این کویر برپا کنند، گفت: امروز ما وظیفه داریم با داشتن فناوری‌های جدید ودانش فنی بالا ، منابع انسانی متخصص ومنابع معدنی غنی کویر را متحول سازیم.

دکتر محمد صالح جوکار در دیدار با فعالین و مدال آوران عرصه ورزش استان یزد با اشاره به اهمیت دو «انتخابات مجلس شورای اسلامی» و «انتخابات خبرگان رهبری» گفت:. نباید اهمیت «انتخابات مجلس شورای اسلامی» را دست کم گرفت؛ اگر مجلسی بخواهیم که تحول آفرین ومولد ساز و قدرت بالا برای قانونگذاری داشته باشد, این مجلس با مشارکت بالا و رای قاطع مردم شکل میگیرد. نکته مهم آن است بعد از انداختن رای به صندوق و انتخاب نماینده، پیگیر اقداماتی باشیم که باید انجام شود. نماینده مردم در مجلس، باید «مطالبه‌گر حق مردم» باشد، قانون خوب تصویب کند و بر حسن اجرای قانون نظارت داشته باشد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ادامه داد: هر نماینده باید با قدرت، برای پیگیری پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، آب، راه، ورزش ،گردشگری ،صنعت و حوزه‌های کلان استان وقت بگذارد؛ استان یزد سالانه به ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد که در حال حاضر، فقط نزدیک به۶۰ میلیون متر مکعب آن تأمین می‌ شود.

دکتر جوکار تأکید کرد: خطوط «انتقال آب» به استان یزد در دست اقدام ، مخازن در حال ساخت و لوله‌گذاری‌ در حال انجام است.

وی ادامه داد: استان یزد در دراز مدت به ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب در سال نیاز دارد، امیدواریم بتوانیم با اجرای خطوط «انتقال آب»، آب شرب قابل قبول که از نظر کیفیت، مناسب باشد ،برای مردم نجیب یزد به ارمغان بیاوریم‌.

دکتر جوکار افزود: در این امر مهم و حساس تمام مدیران باید پای کار باشند تا با جدیت، مقدمات کار اجرا شود و سریع‌تر مابقی مراحل پروژه انجام شده و به نتیجه برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا