پروژه امام حسین(ع) در اولویت آبفا یزد قرار گیرد

محمدصالح جوکار در بازدید امروز خود از پروژه آبرسانی امام حسین(ع) بخش خضرآباد یزد با اشاره به اینکه متاسفانه این پروژه بسیار طولانی شده اظهار داشت: مصوبه پروژه آبرسانی امام حسین(ع) مربوط به سال 94 است.

وی با تاکید بر اینکه شروع این پروژه هم در همان زمان انجام شد گفت: از سال 94 تاکنون که پنج سال می‌گذرد، متاسفانه تنها آبرسانی به شهر خضرآباد و یک روستا انجام شده و مابقی روستاها همچنان با مشکل آب روبرو هستند.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن ودهستان سورک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس اعلام آبفا استان یزد، برای تکمیل این پروژه 24 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جوکار افزود: در حال حاضر هفت میلیارد تومان از این اعتبار موجود است و باید تلاش کنیم که هرچه سریع‌تر نسبت به تامین اعتبار لازم برای تکمیل پروژه سایر اقدامات را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه با مسئولان کشوری آّب و فاضلاب جلساتی برگزار می‌کند ادامه داد: این پروژه باید در اولویت آب و فاضلاب یزد قرار گیرد چرا که کمبود آب مشکلات بسیار زیادی برای مردم منطقه به وجود آورده است.

علی اصغر ریاضتی مدیرعامل آبفا استان یزد هم در این بازدید با اشاره به اینکه تاکنون حدود 14 میلیارد تومان هزینه شده اظهار داشت: 24 میلیارد تومان به قیمت سال 98 دیگر این پروژه منابع نیاز دارد که قطعا امسال این میزان بیشتر هم هست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه 3.6 میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد تصریح کرد: با تاکید نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، از طرح‌های با اولویت کمتر اعتباراتی به این پروژه اختصاص پیدا می‌کند و بخشداری خضرآباد هم تقبل کرد که یک و نیم میلیارد تومان برای خرید لوله اختصاص دهد.

مدیرعامل آبفا استان یزد افزود: در مجموع نزدیک به هفت میلیارد تومان اعتبار الان برای این پروژه وجود دارد و در هفته‌های آینده عملیات اجرایی آن را از سر می‌گیریم و در صورتی که بتوانیم با کمک نماینده مردم یزد در مجلس، اعتبار دیگری برای پروژه در نظر بگریم، بحث پروژه آب‌رسانی امام حسین(ع) جزو اولویت‌های اصلی پروژه‌های آبفا یزد قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا