گروه های سیاسی ما تعهد لازم را نسبت به آنچه که به مردم معرفی کردند ندارند

محمد صالح جوکار در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ویژگی های جریان های سیاسی واقعی در هر کشوری بیان کرد: هر یک از احزاب سیاسی که تشکیل می شود دارای اساسنامه ای بوده که ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زندگی مردم را دربرگرفته و برنامه ای برای هر یک از این ابعاد دارند. مردم نیز بر اساس برنامه ها و اساسنامه هر جریانی به آن ها روی می آورند.

وی در ادامه اظهار کرد: اینکه جریان های سیاسی فقط به بعد سیاست بپردازند قابل قبول نیست بلکه اگر می خواهند در عرصه سیاست موفق باشند باید برای همه ابعاد زندگی مردم برنامه داشته باشند. برنامه های آنان در این ابعاد نشانگر دیدگاه و خط مشی آن حزب یا جریان می باشد. در این حالت مردم انتخاب خواهند کرد و از حزب مورد تایید خود حمایت نیز می کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ممکن یک تشکلی امروز در حاکمیت نبوده و در حکمرانی جایگاه ویژه های نداشته باشد. مثلا در مجلس نماینده کمی داشته باشد یا در دولت حضور نداشته باشد اما ممکن است یک روزی کار کنند و برنامه های خود را به گونه ای تنظیم کنند که نظر مردم را جلب کرده و نهایتا وارد حکمرانی و مسائل اجرایی شوند.رابطه یک حزب با قدرت و مردم منوط به این است در دوره ای که در حاکمیت هستند و مردم به آن ها رای می دهند چگونه عمل خواهند کرد. اگر عملکرد آنان در راستای برنامه ها، اهداف و سیاست هایشان باشد و مطالبات مردم را پاسخ دهند مردم بار دیگر آن ها را انتخاب می کنند اما اگر اینگونه نباشد مردم آن ها را کنار می گذارند.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه احزاب و گروه های سیاسی ما تعهد لازم نسبت به آنچه که به مردم معرفی کردند ندارند و به گونه ای عمل می کنند که فرار روبه جلو است. اگر دولتی را تشکیل دادند یا فردی را در راس دولت نشاندند و یا مجلسی تشکیل شد که از کارآمدی لازم برخوردار نبوده در ادامه سعی می کنند خودشان را از این دستاوردشان جدا کنند. این قابل قبول نیست چراکه مردم هشیار بوده و حقایق را می بینند و دقیقا بر اساس دیدگاه ها و برنامه هایی که جریان های سیاسی ارائه کردند آن ها را ارزیابی می کنند.

وی افزود: خیلی از احزاب و گروه های سیاسی در برخی از مقاطع تاریخی مورد اقبال مردم قرار نمی گیرند و از صحنه سیاست کنار می روند. این گروه ها اگر در جایی اشتباهی کردند باید با مردم صادقانه رفتار کنند و به اشتباه خود اعتراف کنند آنگاه مردم در خصوص آنان تصمیم می گیرند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا