دکتر جوکار: مجلسی کارآمد است که پشتوانه مردمی داشته باشد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلسی که با مشارکت حداکثری مردم رو کار بیاید قطعا کارآمد بوده و می تواند در ریل گذاری صحیح برای آینده کشور موثر واقع شود.

به گزارش دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، محمدصالح جوکار در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: رهبر انقلاب در ابتدای امسال چهار راهبرد را برای برگزاری انتخابات تعیین کردند. ایشان راهبرد مشارکت، راهبرد سلامت، راهبرد امنیت و راهبرد رقابت را برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی کردند. امروز نیز رهبر انقلاب به این موضوع پرداخته و بخشی از این چهار راهبرد را تبیین کردند. نکته اساسی  مشارکت مردم است. از ابتدای پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس و در مقابله با فتنه‌ها این حضور مردم بود که اهداف انقلاب را پیش برده است.

وی در ادامه اظهار کرد: سرمایه اجتماعی برای هر کشوری حائز اهمیت است. نظام ما نیز که مبنای شکل گیری آن آرای مردم بوده و در تمام انتخابات مردم بودند که اراده خود را در پای صندوق های رای نشان دادند، مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم است. افزایش مشارکت مردم در انتخابات  در گرو ایجاد امنیت در فضای انتخابات، تامین سلامت انتخابات و ایجاد رقابت جدی بین جناح ها و گروه های سیاسی است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلسی که با مشارکت حداکثری مردم روی کار بیاید، قطعا مجلس کارآمدی خواهد بود. این مجلس می تواند مشکلات مردم را با قانون گذاری حل کند. ریل گذاری آینده کشور بر عهده مجلس است که قوه مجریه بر روی این ریل حرکت خواهد کرد. بعد نظارتی مجلس نیز در جای خود قرار دارد. مجلسی که پشتوانه مردمی داشته باشد، قطعا مجلس کارآمدی بوده و حرفی برای گفتن دارد. اگر می خواهیم مشکلات مردم حل شود، حضور مردم در پای صندوق های رای بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر مجلش پشتوانه مردمی داشته باشد می تواند به خوبی در مسیر ریل گذاری کشور پیش برود. امیدوار هستیم که در 11 اسفندماه، سرمایه اجتماعی نظام مقتدرانه در انتخابات مشارکت داشته و مانند همیشه قدرت نظام را به نمایش بگذارند. باید این بستر فراهم شود تا احزاب و جریان های سیاسی بتوانند کاندیداهای خود را به صحنه آورده و شاهد یک رقابت تنگاتنگ بین احزاب و جریان های سیاسی باشیم. از سوی دیگر تبلیغات کاندیداها در رقابت با یکدیگر باید مبتنی بر واقعیت های جامعه باشد. نباید قول و قرارهایی به جامعه داده شود که اصلا از حیطه وظایف نمایندگی خارج است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا