تصویب طرح دو فوریتی تخصیص قیر رایگان در مجلس

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه و بهسازی همه جانبه، از تصویب طرح دو فوریتی تخصیص قیر رایگان در این دوره مجلس خبر داد.

«محمدصالح جوکار» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌ که استفاده از ظرفیت نخبگان بومی برای بررسی و رفع چالش‌های مختلف استان از جمله راهکارهای توسعه همه جانبه کشور است، اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان یزد سعی دارد با بکارگیری نیروهای متخصص در حوزه های مختلف مسائل و چالش‌های موجود را احصاء و با کمک ظرفیت‌های بومی نسبت به تدوین طرح‌های کاربردی اقدام کند.

وی تقویت زیرساخت‌های عمرانی و بهسازی راه‌های مواصلاتی شهری و روستایی را یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مطرح شده از سوی شهروندان استان یزد دانست و افزود:‌ در دوره نهم مجلس شورای اسلامی مصوب شد که وزارت نفت به منظور ایجاد شرایط لازم برای بهسازی راه‌های مواصلاتی شهری و روستایی و همچنین تقویت زیرساخت های عمرانی کشور، سالانه مقادیری از قیر در اختیار خود را به صورت رایگان به راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مدارس و سازمان مسکن و شهرسازی واگذار کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌ که واگذاری قیر رایگان تأثیر بسزایی در توسعه همه جانبه راه‌ها و زیرساخت‌های عمرانی کشور دارد، گفت: به همین منظور تخصیص قیر با هدف ساماندهی راه‌های شهری و روستایی در دستور کار جدی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

جوکار با اشاره به این‌که متأسفانه طی چند سال اخیر واگذاری قیر رایگان در قانون بودجه حذف شده و به جای آن مبلغ ریالی به دستگاه‌های مرتبط پرداخت می‌شود، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها، علی‌رغم پرداخت مبلغ ریالی قیر، دستگاه متولی امکان تأمین قیر مورد نیاز خود را پیدا نکردند و این موضوع چالش جدی در حوزه مدارس، راه‌های روستایی و معابر شهری ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز بکار مجلس یازدهم طرح دو فوریتی تخصیص قیر رایگان در دستور کار مجلس قرار گرفته و دیروز ۲۹ تیرماه این مهم در صحن علنی مصوب شده است.

وی با بیان این‌که قرار است این طرح بعد از ورود به کمیسیون مربوط مورد بررسی نهایی قرار گیرد، گفت: طرح تخصیص قیر رایگان فرصت مناسبی برای رونق و توسعه راه‌های و زیرساخت‌های عمرانی به ویژه مدارس کشور خواهد بود.

این مسئول در پایان با اشاره به این‌که طی چند سال اخیر بحث راه‌های خاکی روستایی و معابر فاقد آسفالت استاندارد در حوزه‌های شهری به یکی از جدی‌ترین دغدغه مردم تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با  تصویب و اجرای این طرح مهم زمینه توسعه همه جانبه کشور در حوزه زیرساختی ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا