نمایندگان تا خرداد ماه، پای کار باشند/ حضور نیافتن نمایندگان در جلسه صحن علنی باعث تضییع حقوق مردم می‌شود

دکتر محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد روند برگزاری انتخابات در کشور بیان داشت: با وجود اینکه دشمنان به دنبال ناامید کردن مردم برای حضور نیافتن در انتخابات بودند اما مردم ایران اسلامی محکم و مقاوم ایستادند و جواب کوبنده ای به توطئه گران دادند.

وی اضافه کرد: حضور پرشور و بانشاط مردم در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مقابله با نقشه های شوم دشمنان بسیار تاثیر گذار بود و این مشارکت حداکثری در راستای تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب انجام شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس دوازدهم باید در راستای حل مشکلات مردم گام های محکم تری نسبت به مجلس یازدهم بردارد و بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد زیرا آنها در این دوره از انتخابات کار را تمام کردند و اکنون نوبت مسئولان و نمایندگان است که رای مردم را جدی بگیرند و در راستای افزایش سرمایه اجتماعی در کشور حرکت کنند.

دولت از هیچ لیست انتخاباتی حمایت نکرد و این نکته مثبتی بود

جوکار د مورد عملکرد دولت در این دوره از انتخابات گفت: دولت در اجرای انتخابات خوب عمل کرد و از هیچ لیست انتخاباتی هم حمایت نکرد و این نکته مثبتی است.

وی افزود: وزارت کشور به زودی گزارشی در مورد روند برگزاری انتخابات در کشور به کمیسیون امور داخلی مجلس ارائه می دهد که جزئیات آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

حضور نیافتن نمایندگان در جلسه صحن علنی باعث تضییع حقوق مردم می‌شود

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در مورد تعطیلی روز گذشته صحن علنی مجلس هم گفت: برخی از نمایندگان فعلی مجلس نتوانستند آرای لازم برای ورود به مجلس دوازدهم را کسب کنند و این موضوع عادی است.

جوکار ادامه داد: روز گذشته برخی نمایندگان در جلسه صحن حاضر نشدند و چون صحن به عدد لازم نرسید جلسه هم تشکیل نشد.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگانی که در این دوره رای نیاورند، نماینده ملت ایران هستند و باید تا خرداد ماه سال آینده قوی و پای کار باشند و بتوانند طرح ها و لوایح باقی مانده را به پایان برسانند، اظهار داشت: این حق مردم است که نمایندگان در صحن علنی حضور پیدا کنند و حضور نیافتن آنها باعث تضییع حقوق مردم می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا