آیت‌الله مصباح یزدی ذره‌ای از مسیر ولایت فاصله نگرفت / حاج قاسم سلیمانی چگونه پوتین را برای حضور در سوریه قانع کرد

محمدصالح جوکار عصر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان یزد با تسلیت رحلت عمار انقلاب حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار داشت: ضایعه خلا وجودی عمار انقلاب برای ایران در حوزه نظریه‌پردازی حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: پس از شهادت شهید مطهری، ما کمتر کسی را در حوزه نظریه‌پردازی داشتیم و ایشان به خوبی از پس این موضوع برآمدند و به شایستگی لقب مطهری زمان را دریافت کردند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایشان به خوبی از پس این موضوع برآمدند و در تنگناهای مختلف سیاسی کشور، ایشان جایگاه ولایت را خوب ترسیم کردند.
جوکار گفت: علی رغم ناملایمتی‌ها و سختی‌هایی که به ایشان تحمیل شد و تهمت‌های ناروای بسیاری که به ایشان زده شد، اما آیت‌الله مصباح به صورت جدی ایستاد و از اسلام و ولایت فقیه و انقلاب دفاع کردند.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول سال‌های پس از انقلاب برخی خواص در عرصه‌های امتحان مردود شدند و در عرصه‌های سیاسی نتوانستند در مسیر درست قرار بگیرند بیان کرد: این در حالی است که حضرت آیت‌الله مصباح یزدی در تمام عرصه‌ها موفق بودند و ذره‌ای از مسیر ولایت فاصله نگرفتند.
وی به سالگرد شهادت جانسوز سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: ایشان هم مالک اشتر زمان بود و مدال‌های افتخار و قهرمانی که ایشان در سطح ملی و بین‌المللی داشتند بی شمار است.
جوکار خاطرنشان کرد: ایشان یک فرمانده کم نظیر بودند و در عرصه‌های دفاعی و نظامی چه در حوزه راهبرد و چه در بحث تکنیک و تاکتیک حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و در عرصه‌های سیاسی هم فهم قابل توجهی داشتند و در حوزه دیپلماسی هم واقعا انسان با نفوذ و تاثیرگذاری بود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پوتین در ابتدا قرار نبود که در بحث سوریه به میدان بیاید ولی در نشستی که حاج قاسم با پوتین داشت، وی را مجاب می‌کند که باید به این عرصه ورود پیدا کرده و در بحث سوریه کمک کند.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی ما نتوانست این کار را انجام دهد گفت: در بحث یمن هم یک ساختار سیاسی قدرت به درایت و کمک حاج قاسم ایجاد شد که توانسته شش سال در برابر اتحاد عربی آمریکایی صهیونیستی ایستادگی کرده و آنها را به چالش اساسی بکشاند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا