احتمال اصلاح روند نظارت بر انتخابات شوراها

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی گفت: اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی در دستورکار کمیسیون است.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه یکی از مواردی که برای اصلاح آن پیشنهاد وجود دارد نظارت بر انتخابات شوراها است، بیان کرد: پیشنهاداتی مبنی بر اینکه شورای نگهبان نظارت را برعهده گیرد مطرح شده، در صورتی که شورای نگهبان این موضوع را نپذیرد، مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در این باره تصمیم گیری کند.

جوکار گفت: پیشنهاد شده تا هیاتی ترکیب از نهادهای نظارتی تشکیل شود همچنین عده ای معتقد هستند که باید نظارت بر انتخابات شوراها همچنان بر عهده مجلس باشد، در نشست های کمیسیون این پیشنهادات مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پیش از این روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از آخرین اقدامات کمیسیون برای اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفته بود، در یکی از نشست ها تعیین تکلیف جدا شدن وظیفه نظارت از مجلس بر انتخابات شوراها به مرکز پژوهش ها ارجاع شد تا پس از جمع بندی، نتیجه پژوهش به کمیسیون ارائه شود و برای تصمیم گیری به نظر کارشناسی رجوع می شود./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا