از نظر اجتماعی در حال نابود شدن هستیم/ فرهنگ و حوزه علمیه نیازمند توجه ویژه هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری استان یزد با حضور رئیس جمهور گفت: توسعه نامتوازن یکی از تاکیدات ما است که اگر محور کار را عدالت قرار داده اید این توسعه خلاف عدالت است که به مردم، فرهنگ ما آسیب می زند.

وی افزود: با توجه به عدم وجود زیرساخت ها در عمق ورود نکرده ایم که همین امر باعث ایجاد مشکلات شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یزد 200 هزار نفر حاشیه نشین دارد که حتی سند مالکیت خانه آنها حل نیست که باید توجه ویژه ای به آن شود.

جوکار ادامه داد: ایجاد صنایع سخت افزاری یکی دیگر از مشکلات است که باعث بیکاری فارغ التحصیلان ما و مهاجرت آنها دشه است که با آمایش سرزمینی می توانیم این مشکل را حل کنیم.

وی ادامه داد: نیاکان ما با کمترین ابزار 100 کیلومتر زیر زمین را چاه زدند و آب را منتقل کردند و تمدن را در دل کویر ایجاد کردند و آیا با شرایط امروز و فناوری ها نمی توانیم این کار را انجام دهیم؟

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرم بر دولتی که 3 میلیارد برای آب هزینه کرد ولی در ابتدای دولت شما 500 میلیارد تومان برای آن گذاشته شده است.

جوکار تصریح کرد: این معادنی که گودال هایی به عمق 500 متر ایجاد می کنند چه عوایدی برای مردم استان دارند که معتقدیم که اگر تنها دو معدن را به استان اختصاص دهید این مشکل حل می شود.

جوکار گفت: ما هزار هکتار بافت تاریخی داریم که می توانیم با اعطای وام به جوانان بافت های تاریخی را احیا کنیم و باید توجه کنیم که این شهر میراث جهانی شده است که باید استانداردهای لازم را ایجاد کنیم.

وی افزود: ما به حوزه های علمیه چقد رسیده ایم و با توجه به این که حوزه های علمیه ما نگهبان دین ما هستند باید بیشتر به آن توجه کنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد ما باید به بخش فرهنگ و حوزه علمیه توجه کنیم زیرا از نظر اجتماعی در حال نابود شدن هستیم.

وی گفت: در طول هشت ماه گذشته در آمد عمومی استان 45 درصد بیشتر تحقق پیدا کرده و در آیمده های مالیاتی 49 درصد بیشتر تحقق پیدا کرده است که با واریز کردن صندوق عدالت می توانیم از واحدهای تولیدی حمایت کنیم.

جوکار بیان کرد: روستاهای ما با مشکل مواجه هستند زیرا طرح هادی مردم را با مشکلاتی روبرو کرده اند و اجازه واگذاری به مسکن برای جوانان داده نمی شود.

پایان پیام.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا