اظهارات برجامی وزیر خارجه آلمان برای ایجاد فشار بر مذاکره کنندگان ایرانی است

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات وزیر خارجه جدید آلمان مبنی بر اینکه به دلیل پیشنهاد دولت ایران، مذاکرات هسته ای به شش ماه قبل بازگردانده شده است، گفت: زمانی آمریکایی ها از برجام خارج شدند و کشورهای اروپایی نیز حاضر نشدند این اقدام را محکوم کنند لذا حالا زمان موضع گری منفی آنها رسیده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که هیچکدام از این کشورها نیز تعهداتشان را عملیاتی نکردند و اکنون فقط از ایران توقع دارند از منافعش کوتاه بیاید.

وی با اشاره به اینکه اروپایی ها سناریویی را تنظیم و تقسیم کار کرده اند تا بتوانند در مذاکرات موفق باشند، ادامه داد: در مذاکرات گذشته کشورهای دیگر این نقش را ایفا می کردند اما اکنون این نقش بر عهده آلمان گذاشته شده است لذا مشاهده می شود که چنین موضع گیری از سوی وزیر خارجه آنها صورت گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک اظهارات آنالنا بائربوک، وزیر خارجه جدید آلمان در راستای عدم دستیابی به پیشرفت در روند مذاکرات وین، عملیات روانی برای ایجاد فشار بر مذاکره کنندگان ایرانی است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی آنها درصدد امتیازگیری هستند اما باید یادآور شد تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی بر مواضع خود تاکید کرده و محکم ایستاده تا منافع ملی را تامین و تمامی تحریم ها برچیده شود./

پایان پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا