انتقاد نماینده یزد از بی‌توجهی به اجرای قوانین اتباع در کشور/ لزوم ورود دستگاه نظارتی

محمد صالح جوکار، رئیس کمسیون امور داخلی کشور در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد با بیان این‌که معتقد به بازنگری در برخی قوانین هستم و باید برخی قوانین به روزرسانی شوند اظهار کرد: متاسفانه قوانینی که داریم هم یا اجرا نمی‌شود و یا نصفه و نیمه اجرایی شده است.

وی با بیان این‌که ممنوعیت‌هایی در به کارگیری اتباع داریم اما کارفرمایان این موارد و موضوعات را نادیده گرفته می‌شود و دستگاه‌های نظارتی باید جدی به این بحث ورود کنند، افزود: برای مثال در مورد حبس کارفرمای متخلف، حبس شش ماه برای کسانی که خانه‌های خود را به اتباع اجاره می‌دهند و حتی قاچاق انسان نه تنها قوانین اجرا نمی‌شود بلکه هزینه ای برای دولت نیز دربر دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان این‌که قاچاق انسان علاوه بر این‌که یک آسیب جدی است و تبعات وحشتناکی دارد، هزینه‌های سنگینی را برای دولت که اتباع غیر مجاز را دستگیر کرده و باز می‌گرداند دارد اما روز بعد دوباره چرخه قاچاق تکرار شده و باز دوباره همین برنامه است.

جوکار در خصوص حضور اتباع بیگانه در بسیاری از مشاغل ممنوعه در استان ادامه داد: مشاغلی هم که اتباع می‌توانند مشغول به خدمت شوند مشخص هست، اما امروزه در همه مشاغل از جمله مشاغل فنی و دانشی و تحصصی نیز ورود پیدا کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید لایحه قانونی بدهد، آیین نامه اجرایی را دولت می‌نویسد و این‌ها ربطی به مجلس ندارد تصریح کرد: دولت با ارتباط گیری با کمیساریای عالی پناهندگان بایستی وارد مذاکره شده، اعتبار بدهند و ما با ایجاد مهمانشهر اتباع خارجی را در این مهمانشهر‌ها مستقر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا