با بودجه ۱۴۰۱ مشکلات را به حداقل خواهیم رساند

«محمد صالح جوکار»، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با فعالیت مجلس در طی این مدت گفت: بیشترین حوزه فعالیت مجلس در سال  ۱۴۰۰ به بحران اقتصادی و معیشتی و حوزه تولید تخصیص پیدا کرد. مصوبات مجلس در حمایت از تولید بسیار خوب و قابل‌تقدیر بود. همچنین در بحث مسکن که در ۸ سال گذشته به تعطیلی کشیده‌ شده بود نیز، طرح‌های جالب و خوبی به تصویب رسید. البته دیگر اقدام مهم مجلس اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها بود که در نوع خود واقعا بی‌نظیر است. در آخر نیز مجوز تسهیل صدور و کسب‌وکارها مصوبه خوبی بود، که در آینده اثرات مثبتی از آن خواهیم دید.

وی در مورد این‌ که آیا مصوبات مجلس در راستای تحقق رضایت مردم بوده‌ است یا خیر؟ گفت: وظیفه مجلس قانون‌گذاری است و این قانون‌گذاری برای بهبود زندگی مردم و نظم و سلامت کشور است. در این‌ رابطه هم مصوبه‌های زیادی بوده‌ است. از مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا رتبه‌بندی معلمان همه در راستای رضایت مردم طرح و تصویب شده‌اند.

جوکار در مورد چشم‌ انداز مجلس در ۱۴۰۱ اضافه کرد: لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس آورد و با اصلاحات حداقلی تصویب شد، هم‌ زمان شد با پایان برنامه ششم توسعه و شروع ۱۴۰۱ که ما باید برنامه هفتم را تدوین کنیم. نقش مجلس در این‌ موضوع تاثیرگذار خواهد بود. در صورت به سر انجام رسیدن مصوبات ۱۴۰۱ را سال خوبی میبینم و یقینا چشم انداز بلندی برای گام‌های تقویت اقتصادی در پیش داریم.

وی ادامه داد: بحث بودجه نیز به شکلی برای ۱۴۰۱ بسته‌ شده است که مشکلات به حداقل برسد. در این‌ صورت عدالت در توزیع امکانات و ساختار به‌ طور مؤثری ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم یزد افزود: دشمن به‌ دنبال ترویج ناامیدی است. اما ما باید امید داشته‌ باشیم. یقینا وضعیت ما در آینده، وضعیت مطلوب‌تری خواهد بود. امیدوارم در کنار ملت عزیز ایران در ۱۴۰۱ سالی پر از نشاط و امید و برکت را تجربه کرده و شاهد پایان کرونا باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا