بررسی مشکلات بازار خان با حضور دکتر جوکار

به گزارش…، به منظور رسیدگی به مشکلات بازار خان، نشستی با حضور دکتر جوکار نماینده مردم در مجلس، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد، رئیس شورای شهر یزد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و جمعی از مسئولان و کسبه این بازار در مسجد بیاق خان یزد برگزار شد.

همچنین در این نشست، مصوبات بازدیدهای گذشته دکتر جوکار از بازار خان، بررسی شد.

دکتر جوکار در این نشست با اشاره به اینکه شهر جهانی، نیازمند اقدامات در شأن این عنوان است، گفت: با گفتار نمی‎‌توان کار را پیش برد؛ بلکه برای شهر جهانی باید کارهایی انجام گیرد تا استانداردهای شهر جهانی هم داشته باشد.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه بازار نبض و شریان اقتصادی هر جامعه محسوب می‌شود، اضافه کرد: بازار خان، مرکز بازار شهر یزد بوده و ثقل گردش سرمایه، تولید، تجارت و خدمات در این بازار انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بازار خان یک بازار میراثی و فرهنگی است، ادامه داد: این بازار، یک پاساژ یا مغازه جدید التأسیس نیست؛ بلکه ، یک مجموعه به‌هم پیوسته از مراکز اقتصادی و مجموعه مذهبی، با حضور بازارایان با بینشی از ارزش‌های ملی و مذهبی است.

دکتر جوکار با تأکید بر اینکه بازار خان به عنوان یک نماد تاریخی، باید زیباترین مرکز به عنوان ویترین شهر تاریخی و جهانی یزد باشد، اضافه کرد: چهره این بازار اصلا در شأن شهر تاریخی و جهانی یزد نیست و طبیعتا مورد استقبال دیگران هم قرار نخواهد گرفت.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به اینکه بازار خان باید از نظر بصری جذاب باشد، اظهار داشت: به طور قطع، اگر چهره بازار زیبا باشد، بیشتر از سوی گردشگران و مردم مورد استقبال قرار می‌گیرد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رفع نواقص این بازار باشیم.

گفتنی است؛ هر یک از مدیران حاضر در نشست، به بیان گزارشی از وضعیت مصوبات مربوط به مجموعه خود را ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا