بررسی میدانی مشکلات روستاهای بخش اله آباد شهرستان زارچ با حضور دکتر جوکار

به گزارش، با حضور دکتر محمد صالح جوکار و جمعی از مسئولان استان یزد، مشکلات روستاهای طامهر، دشت‌ده، دربید، حجت آباد، حسین آباد و منصور آباد و خورشید آباد بخش اله آباد شهرستان زارچ بررسی شد.

مشکل آب شرب، بررسی جاده‌های بین مزارع روستا، مشکل عدم آنتن‌دهی تلفن همراه، مشکل قنوات روستا، ناامنی وجود اتباع و مشکلات پیرامون آن، مسکن، مشکل روستاهی فاقد برق و… از مهمترین مشکلات مطرح شده در این بازدید میدانی بود.

دکتر جوکار در این بازدیدها با اشاره به اینکه تأمین زمین برای ساخت مسکن، باید از سوی دولت انجام گیرد، گفت: طبق قانون، دولت موظف به تأمین زمین برای ساخت مسکن است؛ این بخش، تفاوتی بین شهر یا روستا ندارد.

نماینده مردم در مجلس، در خصوص تأمین آب روستاهای هم جوار در بخش اله آباد، افزود: همانگونه که بحث تأمین آب روستاهای دیگر بدون مشکل در حال انجام است؛ روستاهای بخش اله آباد نیز باید به بهترین شکل و با امنیت بالا انجام پذیرد.

وی عنوان کرد: برای راه اندازی مشاغل در روستاها، افراد متقاضی درخواست‌های خود را به دستگاه‌های مربوطه ارائه دهند تا با بررسی شرایط، شاهد راه اندازی مشاغل در روستاهای بخش اله آباد باشیم؛ در این زمینه، تسهیلاتی نیز به افراد متقاضی پرداخت خواهد شد.

دکتر جوکار در ادامه با اشاره به هزینه های زیاد در زمینه راه و راهداری، گفت: با توجه به اینکه جاده متعلق به مردم است و معادن هم از آن استفاده می‌کنند؛ باید با همکاری خود معادن و دستگاه‌های ذیربط، مشکلات راه‌ها در اسرع وقت مرتفع شود.

لایروبی مسیل آب راه جاده دربید توسط آب منطقه ای استان یزد، ساماندهی جاده‌های روستایی توسط راهداری ظرف مدت یک ماه، جانمایی زمین جهت احداث ایستگاه نیروی انتظامی توسط فرمانداری، مقابله با کرم سرشاخه‌دار توسط جهاد کشاورزی در روستا، بررسی موضوع آفت باغات توسط جهاد کشاورزی و… بخشی از مصوبات بازدید دکتر جوکار از روستاهای بخش اله آباد شهرستان زارچ بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا