بودجه سالیانه باید براساس برنامه هفتم توسعه تدوین شود

دکتر محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار خانه ملت، درباره تاخیر در ارائه  برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: ما یک وقفه‌ای در راستای تدوین سیاست‌های کلی برنامه پنجساله هفتم توسعه و ارائه آن به مجلس داریم .همچنین برنامه ششم توسعه یک نوبت در مجلس تمدید شد و با وضعیت فعلی بعید است این برنامه در سال ۱۴۰۱ مجددا تمدید شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت : اگر ما امسال بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را مد نظر داشته باشیم نمی دانم این لایحه قرار است بر اساس کدام برنامه تنظیم و تدوین شود، بنابراین تاخیر ها در این بخش باعث ایرادات کار شده است.

جوکار با بیان اینکه تاخیر در ارائه برنامه پنجساله هفتم توسعه و بودجه سالیانه مشکلات جدی را ایجاد خواهد کرد، تاکید کرد: در واقع این سوال مطرح است که ما بر اساس کدام برنامه توسعه می‌خواهیم بودجه سالیانه را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه موعد ۱۵ آذر، زمان ارائه لایحه بودجه را پشت سر گذاشته ایم، اظهار کرد: امیدواریم با تغییرات در ساختار بودجه مواجه شویم و نظرات مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاستهای برنامه های توسعه را عملیاتی کنیم.

جوکار اظهار کرد :تاخیر در ارائه برنامه پنجساله هفتم توسعه و برنامه بودجه سالیانه طبق جدول زمانبندی شده نباید صورت گیرد با این حال شاید این تاخیرات به نوعی به نفع بودجه شود اما اگر این تاخیرات حاوی اصلاحات نباشد، قابل قبول نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا